Mechanik Haasu se kriticky opřel do prezidenta FIA Todta

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt se ocitl pod palbou kritiky za to, že si podle něj lidé pracující ve formuli 1 nemají stěžovat na plány majitele F1 Liberty Media rozšířit kalendář o další závody.
Mechanik Haasu se kriticky opřel do prezidenta FIA Todta

Todt začátkem letošního roku řekl, že lidé, kteří pracují ve formuli 1, by měli být za tuto příležitost vděční a neměli by si stěžovat na narůstající počet závodů.

„Jsme tak požehnáni, že jsme ve světě, kde milujeme to, co děláme. Máme vášeň. Všichni, kdo jsou ve F1, jsou privilegovaní, skutečně to tak cítím. Všichni, kteří pracují ve F1, by měli být šťastní, protože mají mnohem vyšší platy než na jakékoliv jiné pozici,“ řekl dříve Todt.

Todt také dodal, že když byl šéfem Ferrari, pracoval i 18 hodin denně. „Když máte milující rodinu, pochopí to. Je to práce, kterou neděláte celý život,“ řekl.

Formule 1 však v budoucnu plánuje rozšířit svůj kalendář až na 25 závodů. To dostává pod tlak samotné týmy a jejich členy, kteří kvůli tomu budou ještě více na cestách bez svých rodin.

Na rozšiřování kalendáře by si lidé z F1 neměli stěžovat, říká Todt

Na rozšiřování kalendáře by si lidé z F1 neměli stěžovat, říká Todt

Za zaměstnance F1 nyní promluvil mechanik týmu Haas Robert Dob v rozhovoru pro UOL Esporte.

„Stručně řečeno, podle něj (Todta) bychom měli být rádi, že nevidíme naše děti. To je pobuřující. Toto je názor člověka, který na závody přijíždí v pátek a odjíždí v neděli. Na trati netráví tolik času jako my. Spousta z nás to dělá roky a najít si jinou práci není jednoduché,“ říká Dob.

A přidává se k němu také Gerard Quinn, bývalý inženýr Fordu v Mistrovství světa v rallye, kde Todt začínal svou profesionální kariéru.

„Toto jsou slova člověka, který má možnost cestovat soukromým letadlem placeným organizací,“ říká Quinn. „Kdyby nás naše rodiny tak nepodporovaly, byl by motorsport úplně jiný. FIA to musí pochopit.“

Při ještě vyšším počtu závodů by tak týmy musely zaměstnat ještě více lidí a práci rozdělit na několik týmů, aby měli další zaměstnanci možnost být se svými rodinami.

To by však mohl být i pro největší týmy problém kvůli zavedení rozpočtového stropu od příští sezóny.

Od sezóny 2021 nicméně dojde ke zkrácení délky závodního víkendu, který bude oficiálně začínat až v pátek a ne ve čtvrtek, jako doposud.

Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Další článek: Leclerc: Rok 2020 je velmi důležitý

11:32 | O případném odkladu Grand Prix Velké Británie se rozhodne do konce dubna...
31. března | Týmy zavřely své továrny na tři týdny. Fred Vasseur ale proto odkaz uvedl, že se může tato přesunutá letní přestávka kvůli úspoře nákladů prodloužit...
28. března | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.