McNish se pro konec kariéry rozhodl snadno, odchází na vrcholu

Bývalý jezdec F1 a špičkový pilot vytrvalostních závodů prý začal o konci kariéry uvažovat po třetím vítězství v Le Mans a definitivně se rozhodl po zisku titulu ve vytrvalostních závodech. Rozhodl se prý snadno.
McNish se pro konec kariéry rozhodl snadno, odchází na vrcholu

Trojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans z let 1998, 2008 a 2013 Allan McNish na sklonku loňského roku oznámil konec své dlouhé závodní kariéry. Úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech sice absolvoval ve formuli 1 jen sezonu 2002 za volantem Toyoty, jejíž vůz předtím pomáhal vyvíjet, ale s monoposty královny motorsportu má bohaté zkušenosti. V letech 1990 až 2003 působil jako vývojový a testovací jezdec u McLarenu, Benettonu, Loly, Toyoty a Renaultu. Rozhodnutí o ukončení závodní kariéry prý bylo pro čtyřiačtyřicetiletého Skota snadné.

"Z mého pohledu to nebylo těžké rozhodování. Ale když děláte něco dlouho, zeptáte se sami sebe, proč byste měli chtít dělat něco jiného, v tom to bylo těžké," přiznal na Autosport International Show. "Po úspěchu, který jsme měli v roce 2013, nastal přesně ten správný čas říct si, že to byla poslední sezona."

McNish se loučí na vrcholu. Poprvé prý začal o odchodu uvažovat po červnovém vítězství ve 24 hodinách Le Mans, kterého dosáhl za volantem Audi R18 e-tron quattro společně s Tomem Kristensenem a Loïcem Duvalem. Společně získali na konci sezony také titul mistrů světa ve vytrvalostních závodech, což Skota v jeho myšlenkách utvrdilo. "Jakmile o tom začnete uvažovat, je podle mě čas skončit. Když ke všemu nepřistupujete tak jako předtím, neděláte to instinktivně. Byl jsem si jistý, že Bahrajn byl můj poslední závod," uvedl.

Legendární Dán Tom Kristensen, který vyhrál Le Mans devětkrát, z toho dvakrát společně s McNishem, se kterým se dělil o vůz pravidelně od roku 2006, si prý bude muset na odchod svého parťáka zvyknout. "Je pozoruhodné, čeho Allan během své kariéry dosáhl. Při naší práci jsme o sobě věděli všechno. Není pochyb, že bych společně rád pokračovat, ale musíte respektovat rozhodnutí, které učinil," řekl smířeně. "Bude zvláštní, až příště přijedu do boxů na rychlou zastávku a nebude tam, aby mě v autě vystřídal."

McNish v F1 nezískal ani bod, dojel nejlépe sedmý v Malajsii, ale tehdy bodovalo jen prvních šest v cíli. Závodil i ve formuli 3000 a DTM. Kromě tří triumfů z Le Mans vyhrál v letech 2004 , 2006, 2009 a 2012 také dvanáctihodinovku v Sebringu. Kromě titulu mistra světa z loňského roku si připsal v letech 2000, 2006 a 2007 tituly v American Le Mans Series. Svůj první triumf v Le Mans získal v barvách Porsche, další úspěchy získal s vozem Audi.

Skot žije v Monaku s manželkou Kelly a dvěma dětmi, příležitostně působí jako komentátor BBC, dá se očekávat, že v této roli bude pokračovat. Občas se objevuje při velkých cenách formule 1 jako sportovní komisař.

Další článek: Olivier Gendebien - z výsadkáře ikonou automobilového závodění

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)