Inženýři ve Wokingu letos vyprodukovali vůz, který má na rozdíl od těch předchozích rád rychlé zatáčky. Přesto se McLaren nedomnívá, že bude ve Španělsku nejrychlejší, a to i navzdory vylepšené aerodynamice.
"V minulých letech jsme vyráběli úspěšná auta, jejichž vrozené vlastnosti jim umožňovaly podávat lepší výkon v pomalých zatáčkách," připomněl šéf týmu Martin Whitmarsh. "Nepřehlíželi jsme výkonnost v rychlých pasážích, ale nebyla to naše nejsilnější stránka, což by také mohlo vysvětlit naše horší výsledky z poslední doby na Circuit de Catalunya."
"Ale myslíme si, že v roce 2010 máme auto, které exceluje v rychlých zatáčkách. I když to samo o sobě nestačí na úplný obrat v tom, jak se nám daří ve Španělsku, domníváme se, že úpravy, které na tento závode přivezeme, včetně nového předního a zadního křídla, nám pomůžou konsolidovat pozici mezi top týmy. Doufejme, že nám také pomůžou se přiblížit vozům vpředu."
Stejně jako Mercedes si také McLaren myslí, že na Red Bull Racing stačit v Montmelu nebude. "Pokud to bude suchý závod, tak realisticky vzato bude pro nás těžké bojovat vpředu," přiznal Lewis Hamilton. "Stejně jako v Číně se zaměříme na kvalifikaci, bude důležitější než kdy jindy, protože v Barceloně se tradičně špatně předjíždí. Vzhledem k tomu, že většina vozů zastaví jen jednou, máme menší prostor pro předjíždění, takže dobrá startovní pozice tu bude klíčová."
První evropský závod znamená také návrat týmových motorhomů. McLaren si přiveze svůj Brand Centre a slibuje "novou vizuální identitu" své garáže.