Fernando Alonso a Jenson Button neviděli cíl Velké ceny Singapuru kvůli poškození převodovek. Ty se ale nakonec podařilo opravit.
Podle Motorsport.com žmolky z pneumatik a listí ucpaly chladič oleje. Teploty v převodovkách pak začaly rychle narůstat, dokonce prý byly nejvyšší, které v této části vozu kdy McLaren naměřil. Došlo k roztavení některých částí senzorů, takže inženýři přišli o data a jezdci museli do boxů.
„Když převodovka pracuje při podobných extrémních teplotách, začnete pozorovat poměrně katastrofální degradaci vnitřních komponent: ocel začne měknout a zuby převodových kol se začnou rozpadat,“ řekl výkonný ředitel McLarenu Jonathan Neale. Podle McLarenu dokonce i karbon začne při extrémních teplotách ztrácet strukturální vlastnosti.
„Zjistili jsme však to, že převodové skříně zůstaly neporušené, přestože čelily teplotám o 45 % vyšším, než na jaké byly navržené a které měly zvládnout.“
Tým si pochvaluje kvalitu oleje od ExxonMobil, který prý sehrál důležitou roli. „Vrátili jsme se do továrny, zkontrolovali převodovky, spustili je na dynamometru a zjistili, že neutrpěly žádné funkční problémy.“
Foto: Getty Images / Clive Mason