Za zlepšením McLarenu z posledních závodů pravděpodobně stojí lepší práce s pneumatikami. Jak zacházet s italským obutím, radí ve Wokingu bývalý šéfinženýr Bridgestonu.
Zatímco Ferrari se vydalo na stíhání Red Bullu prostřednictvím výrazně přepracovaného vozu, McLaren zrychlil podle Auto Motor und Sport především díky lepší práci s pneumatikami. Pro tým pracuje Hiroši Imai, jenž byl šéfinženýrem Bridgestonu do roku 2009.
Chvíli mu trvalo, než pochopil podstatu pneumatik Pirelli, ale podle německého listu s nimi dokáže McLaren díky němu v mnoha ohledech zacházet lépe než Red Bull. Vydrž pneumatik je na lepší úrovni než u obhájců titulu a jejich zahřívání při nižších teplotách už nečiní problémy.
McLaren také vyřešil přehřívání pneumatik, které ho trápilo v Grand Prix Evropy ve Valencii. Docházelo k němu proto, že se vysoká teplota brzd přenášela na gumy. Ve Wokingu proto přepracovali chlazení zadních brzd a potíže z Valencie by měly být definitivně minulostí.