Týmy formule E aktuálně využívají druhou generaci monopostů s označením Gen2. Pro sezonu 2022/2023 však dojde k další velké evoluci, kdy nynější formule nahradí nové s označením Gen3.
Nebude se jednat pouze o nové šasi. Pro třetí generaci vozů začne baterie dodávat Williams, který slibuje snížení jejich hmotnosti o 120 kg a zvýšení výkonu na 350 kW.
Ve chvíli, kdy McLaren přestane být dodavatelem baterií, může dojít ke vstupu slavné ostrovní značky do elektrického seriálu, který v lednu zahájí historicky první sezonu se statusem mistrovství světa. Tuto možnost nepřímo potvrdil šéf McLarenu Zak Brown.
„V současnosti do formule E vstoupit nemůžeme, protože plníme roli dodavatele baterií. Taková jsou pravidla výběrových řízení FIA,“ rozpovídal se na toto téma Brown pro Autosport.
„S nástupem nové generace vozů v roce 2023 přestaneme být exkluzivním dodavatelem baterií a celý šampionát se pro nás stane velmi zajímavým.“
„Určitě se tou možností budeme podrobněji zabývat.“
Od sezony 2019/2020 byla startovní listina formule E zaplněna maximálním počtem 12 týmů, na konci roku 2021 však šampionát opustí Audi a BMW. Tím vzniknou dvě volná místa pro nové týmy a jedno z nich by mohl zaplnit právě McLaren.
McLaren je tradičním týmem ve formuli 1, kromě toho také působí v IndyCar, má program s vozy GT3 v různých šampionátech po celém světě a dlouhodobě se zabývá možností návratu do Le Mans a vstupu do FIA WEC.
I Bentley chce elektrické závody
Na elektrickou budoucnost motorsportu se chce orientovat i další luxusní britská značka. Bentley po 7 letech ukončuje tovární program s vozy Continental GT3.
Posledním oficiálním závodem těchto vozů s tovární podporou pod hlavičkou stáje M-Sport byla sobotní devítihodinovka v jihoafrickém Kyalami, která uzavřela sezonu jediného globálního šampionátu pro kategorii GT3 Intercontinental GT Challenge.
Bentley zvažovalo stavbu třetí generace speciálu Continental GT3 podle nových pravidel, která nastoupí v roce 2022, s novou strategií značky však ikonické britské vozy ze scény sportovních vozů postupně zmizí.
„Bentley se rychle transformuje na značku, která jde cestou luxusní a udržitelné mobility. Kategorie GT3 do této strategie již déle nezapadá. Vzhledem k aktuálním vzrušujícím změnám v celém průmyslu však naše značka zvažuje, v jaké kategorii motorsportu se v budoucnu objeví,“ uvedl pro sportscar365.com ředitel závodního oddělení Bentley Paul Williams.
S koncem továrního programu Bentley také propustilo své tovární piloty včetně trojice Jules Gounon, Jordan Pepper, Maxime Soulet, která v zimě vyhrála prestižní dvanáctihodinovku na v australském Bathurstu.
Vozy Continental GT3 uvidíme na závodních okruzích pravděpodobně ještě příští rok ve službách zákaznických týmů.