McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

V bahrajnských testech si McLaren ověřil, že mu jeho zavěšení zadních kol přináší efekty, které od něj očekává.
McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

Když se MP4-29 ukázal v předsezónních testech s netradičně tvarovaným zavěšením zadních kol, které využívá pro aerodynamické účely, mělo se za to, že by ho mohly ostatní týmy zkopírovat. Nyní se ale zdá, že převážil negativní postoj kvůli odporu vzduchu, které toto řešení generuje.

Sám McLaren dokonce testoval v Bahrajnu standardně tvarované zavěšení, ale šéf týmu Eric Boullier vysvětlil Autosportu, že to neznamená jeho konec.

„Dokud nemáte jasnou korelaci mezi simulátorem, aerodynamickým tunelem a tratí, tak si samozřejmě všechno potvrzujete. Pro nás to byl srovnávací test, abychom se ujistili, že je korelace dobrá. Přes zimu jsme tohle řešili.“

„Když hledáte řešení a směry, kterými chcete jít, nechcete nic ponechat náhodě. My jsme s tím spokojení. Co se týče přítlaku a odporu vzduchu, je to teď potvrzené, takže s tím budeme pokračovat. Auto bylo vyvinuté kolem tohoto zařízení, takže musíme dál pokračovat ve vývoji tímto směrem.“

Vysoké zavěšení má vozu pomáhat k většímu přítlaku v nižších rychlostech tím, že posílá vzduch k difuzoru, zatímco ve vyšších rychlostech snižuje odpor vzduchu, když auto klesá k zemi.

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Další článek: Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10