McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

V bahrajnských testech si McLaren ověřil, že mu jeho zavěšení zadních kol přináší efekty, které od něj očekává.
McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

Když se MP4-29 ukázal v předsezónních testech s netradičně tvarovaným zavěšením zadních kol, které využívá pro aerodynamické účely, mělo se za to, že by ho mohly ostatní týmy zkopírovat. Nyní se ale zdá, že převážil negativní postoj kvůli odporu vzduchu, které toto řešení generuje.

Sám McLaren dokonce testoval v Bahrajnu standardně tvarované zavěšení, ale šéf týmu Eric Boullier vysvětlil Autosportu, že to neznamená jeho konec.

„Dokud nemáte jasnou korelaci mezi simulátorem, aerodynamickým tunelem a tratí, tak si samozřejmě všechno potvrzujete. Pro nás to byl srovnávací test, abychom se ujistili, že je korelace dobrá. Přes zimu jsme tohle řešili.“

„Když hledáte řešení a směry, kterými chcete jít, nechcete nic ponechat náhodě. My jsme s tím spokojení. Co se týče přítlaku a odporu vzduchu, je to teď potvrzené, takže s tím budeme pokračovat. Auto bylo vyvinuté kolem tohoto zařízení, takže musíme dál pokračovat ve vývoji tímto směrem.“

Vysoké zavěšení má vozu pomáhat k většímu přítlaku v nižších rychlostech tím, že posílá vzduch k difuzoru, zatímco ve vyšších rychlostech snižuje odpor vzduchu, když auto klesá k zemi.

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Další článek: Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
13:04 | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.
18:42 | Podle AMuS by měl mít nové díly v Soči jen jeden z jezdců Racing Pointu – Lance Stroll.
23. září | Lewis Hamilton se dostal mezi 100 nejvlivnějších lidí dle časopisu Time. odkaz

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10