McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

V bahrajnských testech si McLaren ověřil, že mu jeho zavěšení zadních kol přináší efekty, které od něj očekává.

Když se MP4-29 ukázal v předsezónních testech s netradičně tvarovaným zavěšením zadních kol, které využívá pro aerodynamické účely, mělo se za to, že by ho mohly ostatní týmy zkopírovat. Nyní se ale zdá, že převážil negativní postoj kvůli odporu vzduchu, které toto řešení generuje.

Sám McLaren dokonce testoval v Bahrajnu standardně tvarované zavěšení, ale šéf týmu Eric Boullier vysvětlil Autosportu, že to neznamená jeho konec.

„Dokud nemáte jasnou korelaci mezi simulátorem, aerodynamickým tunelem a tratí, tak si samozřejmě všechno potvrzujete. Pro nás to byl srovnávací test, abychom se ujistili, že je korelace dobrá. Přes zimu jsme tohle řešili.“

„Když hledáte řešení a směry, kterými chcete jít, nechcete nic ponechat náhodě. My jsme s tím spokojení. Co se týče přítlaku a odporu vzduchu, je to teď potvrzené, takže s tím budeme pokračovat. Auto bylo vyvinuté kolem tohoto zařízení, takže musíme dál pokračovat ve vývoji tímto směrem.“

Vysoké zavěšení má vozu pomáhat k většímu přítlaku v nižších rychlostech tím, že posílá vzduch k difuzoru, zatímco ve vyšších rychlostech snižuje odpor vzduchu, když auto klesá k zemi.

Doporučujeme

Články odjinud