McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

V bahrajnských testech si McLaren ověřil, že mu jeho zavěšení zadních kol přináší efekty, které od něj očekává.
McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

Když se MP4-29 ukázal v předsezónních testech s netradičně tvarovaným zavěšením zadních kol, které využívá pro aerodynamické účely, mělo se za to, že by ho mohly ostatní týmy zkopírovat. Nyní se ale zdá, že převážil negativní postoj kvůli odporu vzduchu, které toto řešení generuje.

Sám McLaren dokonce testoval v Bahrajnu standardně tvarované zavěšení, ale šéf týmu Eric Boullier vysvětlil Autosportu, že to neznamená jeho konec.

„Dokud nemáte jasnou korelaci mezi simulátorem, aerodynamickým tunelem a tratí, tak si samozřejmě všechno potvrzujete. Pro nás to byl srovnávací test, abychom se ujistili, že je korelace dobrá. Přes zimu jsme tohle řešili.“

„Když hledáte řešení a směry, kterými chcete jít, nechcete nic ponechat náhodě. My jsme s tím spokojení. Co se týče přítlaku a odporu vzduchu, je to teď potvrzené, takže s tím budeme pokračovat. Auto bylo vyvinuté kolem tohoto zařízení, takže musíme dál pokračovat ve vývoji tímto směrem.“

Vysoké zavěšení má vozu pomáhat k většímu přítlaku v nižších rychlostech tím, že posílá vzduch k difuzoru, zatímco ve vyšších rychlostech snižuje odpor vzduchu, když auto klesá k zemi.

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Další článek: Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“