McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

V bahrajnských testech si McLaren ověřil, že mu jeho zavěšení zadních kol přináší efekty, které od něj očekává.
McLaren zkoušel tradiční zavěšení kol, ale zůstane u své neobvyklé verze

Když se MP4-29 ukázal v předsezónních testech s netradičně tvarovaným zavěšením zadních kol, které využívá pro aerodynamické účely, mělo se za to, že by ho mohly ostatní týmy zkopírovat. Nyní se ale zdá, že převážil negativní postoj kvůli odporu vzduchu, které toto řešení generuje.

Sám McLaren dokonce testoval v Bahrajnu standardně tvarované zavěšení, ale šéf týmu Eric Boullier vysvětlil Autosportu, že to neznamená jeho konec.

„Dokud nemáte jasnou korelaci mezi simulátorem, aerodynamickým tunelem a tratí, tak si samozřejmě všechno potvrzujete. Pro nás to byl srovnávací test, abychom se ujistili, že je korelace dobrá. Přes zimu jsme tohle řešili.“

„Když hledáte řešení a směry, kterými chcete jít, nechcete nic ponechat náhodě. My jsme s tím spokojení. Co se týče přítlaku a odporu vzduchu, je to teď potvrzené, takže s tím budeme pokračovat. Auto bylo vyvinuté kolem tohoto zařízení, takže musíme dál pokračovat ve vývoji tímto směrem.“

Vysoké zavěšení má vozu pomáhat k většímu přítlaku v nižších rychlostech tím, že posílá vzduch k difuzoru, zatímco ve vyšších rychlostech snižuje odpor vzduchu, když auto klesá k zemi.

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Další článek: Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00