Martin Whitmarsh odmítl, že by McLaren chtěl v Turecku uplatnit týmovou režii, jejíž součástí by byla informace pro Lewise Hamiltona, že ho Jenson Button v závěru závodu nepředjede.
Hamilton se ke konci Grand Prix Turecka ptal týmu, zda ho Button nepředjede, když se mu tak přiblížil, a dostalo se mu ujištění, že nikoliv. Podle Whitmarshe šlo jen o odhad jeho závodního inženýra.
"Krátce poté, co bylo Lewisovi řečeno, že ho Jenson nepředjede, ho Jenson předjel," řekl šéf týmu z Wokingu. "Phil (Prew - Hamiltonův závodní inženýr) řekl Lewisovi svůj názor a jak se ukázalo, byl mylný. Je to prosté."
"Jsou to závodní jezdci a oba čelili od začátku toho závodu určité výzvě, protože se závodilo trochu rychleji, než očekával Red Bull i McLaren, takže jsme spotřebovávali více paliva. Proto jsme museli najít způsob, jak s ním šetřit. Na konci závodu tu bylo nevyhnutelné dilema, jak tvrdě můžeme závodit."
"Red Bull jasně ukázal, že se to týmovým kolegům nemusí vydařit, ale není pochyb, že oba naši jezdci chtějí vyhrát. Bylo jim řečeno, ať šetří palivo. V důsledku toho nabyl Phil Prew názoru, že Jenson nepředjede. Lewise tato informace překvapila. Phil věděl, že oba dostali stejnou instrukci šetřit palivo."
Každý jezdec si ale tento příkaz vyložil jinak, Hamilton začal šetřit víc než Button. "Asi jsme neočekávali, že Lewis tolik zpomalí v osmé zatáčce," vysvětloval Whitmarsh. "Když to Jenson viděl, pomyslel si, že to je jeho příležitost přiblížit se a předjet."
"Ale Lewis se nechtěl svého místa snadno vzdát a celkem statně předjel, aby si udržel vedení. Pak asi oba usoudili, že nastala férová rovnováha a soustředili se na dojetí do cíle s dostatečným množstvím paliva a nepoškozenými vozy."