McLaren v Bahrajnu zaujal řešením lopatek svého difuzoru.
Jedna z letošních změn pravidel měla za cíl zkrátit lopatky, které týmy umisťují dovnitř difuzoru, aby zvýšily jeho účinnost a zabránili odtržení proudění. Lopatky vytvářejí velmi silné víry, které přispívají ke snížení tlaku v difuzoru a zvýšení průtoku vzduchu pod podlahou.
Ještě vloni platilo, že ty lopatky, které se nacházejí ve vzdálenosti menší než 250 mm od středové roviny auta, smějí sahat až po úroveň nejnižšího místa podlahy – po referenční rovinu (na obrázku níže označena jako „RP“).
Lopatky v difuzoru (znázorněno žlutě) – loni směly sahat až po referenční rovinu, pokud nebyly od středu auta vzdáleny více než o 250 mm; zdroj: techF1LES
Letošní pravidla měla i tyto lopatky sestřihnout o 50 mm, aby sahaly jen po úroveň vrchu podlahy.
Píše se v nich, že: „Libovolný vodorovný řez jakékoli části karosérie viditelné zespodu vozu
- ležící niže než 50 mm nad referenční rovinou
- vzdálené nejvíce 250 mm od středové roviny vozu
- a umístěné za čarou nacházející se 175 mm před středovou osou zadních kol
musí vytvářet pouze jednu souvislou křivku.“
Grafické znázornění pravidla 3.7.10c; zdroj: techF1LES
Řeč je tedy o části difuzoru zvýrazněné žlutě na obrázku výše. Zde leží snížena středová část podlahy, jejíž libovolný vodorovný řez skutečně vytváří jednu souvislou křivku. Pokud byste tam však ještě přidali svislou lopatku, jak to týmy dosud dělávaly, vodorovný řez by už netvořila jedna souvislá křivka.
Ilustrace řešení lopatek difuzoru McLarenu MCL35M; zdroj: techF1LES
McLaren ale přišel se šikovným nápadem a lopatku, která sahá až po referenční rovinu, spojil se sníženou středovou částí podlahy takovým způsobem, že při jakémkoliv vodorovném řezu vznikne souvislá křivka.
Difuzor McLarenu MCL35M - žlutou barvou je zvýrazněna lopatka, o níž se v posledních dnech často diskutuje
Zveřejnil(a) techF1LES dne Sobota 13. března 2021
Na obrázku výše můžete vidět difuzor McLarenu MCL35M. Žlutou barvou je zvýrazněna zmiňovaná lopatka.