McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Ve středu v Jerezu Jenson Button poprvé vyjel na trať a na jeho McLarenu MP4-29 se ukázalo nové řešení zavěšení kol.
McLaren zaujal inovativním řešením aerodynamiky na zádi vozu

Inženýři McLarenu zvětšili ramena zavěšení zadních kol a otočili je širší stranou do směru jízdy. V dolní části zadního křídla se tak objevily čtyři plochy, které pracují s přitékajícím vzduchem.

Když auto jede pomalu a má svoji základní světlou výšku, placatá ramena zavěšení jsou dole blízko u difuzoru, čímž mu pomáhají v práci, aby zvyšoval přítlak. A to tak, že se za nimi snižuje tlak vzduchu, což urychluje proudění vzduchu pod vozem skrz difuzor.

Naopak když auto jede rychle, pod přítlakem klesá k zemi, takže se ramena zavěšení kol od difuzoru zvedají, otevírají prostor přitékajícímu vzduchu a snižují tak odpor vzduchu.

Teoreticky tak má toto řešení jen přínosy. Uvidíme, jak na něj budou reagovat soupeři.

Další článek: Informace o probouzení Schumachera jsou jen spekulace, varuje Kehmová

18:20 | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.