McLaren: Zadní křídlo nám výhodu už nepřináší a s difuzorem ztrácíme

Inženýři McLarenu zavedli v letošní sezóně jednu ze dvou hlavních technických inovací, přesto teď tým z Wokingu ve vývoji na soupeře ztrácí.

MP4-25 vstoupil do letošní sezóny s foukaným zadním křídlem, které zvyšuje maximální rychlost na rovinkách. "Co se týče F-potrubí, myslím, že bylo našimi soupeři neutralizováno," řekl šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe. "Viděli jsme, že v Německu byly Ferrari a Red Bull silnější a neměli bychom zapomínat, že už mají také systém F-potrubí, který nám na začátku sezóny přinášel výhodu."

Přestože se McLaren mohl soustředit na vývoj pouze jedné novinky, což je foukaný difuzor podle Red Bullu, nezvládl svůj úkol nejlépe. Ferrari kopírovalo od soupeřů dvě řešení a zvládlo to rychleji.

"Jak víte, tak jsme na Ferrari ztratili (v nasazení foukaného difuzoru) pár závodů a celou sezónu, nebo půlku sezóny jsme ztratili na Red Bull," připomněl Lowe. "Ale v Hockenheimu jsme se dostali do situace, kdy jsme mohli závodit s funkčním systémem, který nám přinesl zlepšení výkonnosti a byl spolehlivý. Ta podlaha nám přinesla něco navíc."

"Myslím, že ve srovnání s těmito hlavními konkurenty toho budeme mít ještě víc. Neustále budeme zlepšovat výkonnost, takže se dál snažíme. Je to (difuzor) nová platforma, na které hledáme výkonnost."

Další vylepšení difuzoru bude mít McLaren už v Maďarsku, za cíl si dal co nejrychleji dohnat ztrátu 0,6 sekundy, která ho dělila od nejlepších časů v kvalifikaci na GP Německa. Při tom ovšem nechce ohrozit vývoj vozu MP4-26.

"Najít rovnováhu mezi současným a příštím vozem je opravdu, opravdu těžké a procházíme si tím každý rok," konstatoval Lowe. "Nemůžete úplně opustit nový vůz, ale když bojujete o šampionát, což byl náš případ alespoň ve třech z posledních čtyř sezón - hlavně v roce 2008, kdy jsme náš vůz měli v aerodynamickém tunelu ještě na konci října - musíte najít rovnováhu."

Doporučujeme

Články odjinud