McLaren vyvíjí, aby porazil Ferrari. V Maranellu se už spíše soustředí na příští rok

Týmy postupně přesouvají vývojové kapacity na vůz pro rok 2022.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
McLaren vyvíjí, aby porazil Ferrari. V Maranellu se už spíše soustředí na příští rok | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Mercedes a Red Bull mají problém. Zejména v kvalifikaci rozhodují setiny sekundy. Vyvíjet díly pro letošní vůz do poslední chvíle však může oba týmy stát výkon v příštím roce. Kapacity jsou omezené – finančním stropem, výpočetní kapacitou CFD i časem a počtem spuštění aerodynamického tunelu.

V souboji McLarenu s Ferrari je to podobné, i když ve hře toho letos není tolik – ačkoliv McLaren by byl kvůli penězům určitě raději za třetí než čtvrté místo.

Pokračují testy 18palcových pneumatik. Kubica jezdil s kryty ráfků

Pokračují testy 18palcových pneumatik. Kubica jezdil s kryty ráfků

McLaren

„Od prvního letošního testu jsme se snažili auto vylepšovat, abychom neustále dělali kroky vpřed,“ řekl Seidl ve Španělsku.

„Vylepšení jsme přivezli například i do Portimaa, aktualizace jsme na auto nasadili i zde ve volných trénincích. Naším plánem je přinášet další aktualizace i v nadcházejících závodech.“

„Je to samozřejmě velmi těsný souboj, zejména s Ferrari, a je zkrátka důležité, abychom měli i v dalších závodech vylepšení a udrželi se v souboji o třetí místo.“

McLaren očekává celoroční souboj s Ferrari. Cílem jsou lepší kvalifikace

McLaren očekává celoroční souboj s Ferrari. Cílem jsou lepší kvalifikace

„Je jasné, že nejsme daleko od toho, abychom kompletně přepnuli celý tým, celý vývojový tým, a plně se soustředili na vůz pro příští rok. Myslím, že nakonec bude záležet na tom, zda na letošním voze existují nějaké snadno dostupné zisky, které chceme ještě zkoumat.“

„Celkově si myslím, že James (Key, pozn. redakce) má jasnou představu o tom, kdy chce plně přejít na příští rok.“

Ferrari 

Ferrari na tom bylo vloni hodně špatně, letos je situace o dost lepší. 

„V podstatě jsme již plně přepnuli,“ řekl Laurent Mekies, kterého cituje Autosport. Sportovní šéf maranellské stáje by to odhadl na 90 až 95 %.

Na otázku, zda by Ferrari mohlo být v pokušení vložit více prostředků do vývoje současného vozu, aby se pokusilo porazit McLaren, Mekies odpověděl, že jeho tým svůj přístup nezmění.

Příští rok, příští rok, příští rok. Ferrari by mělo udávat tón a ne bojovat o třetí místo, říká Briatore

Příští rok, příští rok, příští rok. Ferrari by mělo udávat tón a ne bojovat o třetí místo, říká Briatore

„Pro nás je to jasné. Soustředíme se na rok 2022. To, že je pole tak těsné, že možná budete potřebovat pár setin nebo pár desetin, abyste se ze šestého místa posunuli na třetí, naši strategii nezmění, soustředíme se na příští rok.“

„Na něj jsme již přeorientovali velkou většinu našich zdrojů. Neznamená to, že se od nynějška na autě nezmění některé detaily, protože všichni pracujeme s tím, co se na závodní trati naučíme. Soustředíme se však na příští rok, i když je pole těsné. Pro nás je to jasné rozhodnutí.“

Další článek: Hamilton se po letech dostal mezi deset nejlépe placených sportovců světa

11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00