Monopost MP4-27 se po dvou závodech dočká prvních větších změn, které ho mají zrychlit. McLaren doufá, že mu to umožní zachovat výhodu.
Jak přesně si McLaren stojí vůči konkurenci, nedokáže odhadnout ani on sám, protože závod v Austrálii zkreslilo vynucené šetření paliva a v Malajsii zamíchalo kartami počasí. Jeho vůz je sice považován za celkově nejrychlejší, ale rozdíly se těžko vyčíslují. Cílem v Šanghaji je udržet poměry z prvních Grand Prix.
Aby se mu to podařilo, připravil McLaren pro Čínu několik nových dílů. "Máme pro tento závod celkem dost úprav, prakticky ve všech oblastech vozu," prozradil technický ředitel týmu Paddy Lowe. "Doufáme ve slušné zlepšení výkonnosti, ale očekáváme, že nám to bude stačit jen na udržení současné pozice, co se kvalifikační a závodní rychlosti týče."
McLaren totiž počítá s tím, že se i konkurence výrazně zlepší, proto neočekává, že by výkonnostní výhodu na čele startovního pole zvětšil. Lowe také přiznal, že se jeho tým musí soustředit na výkonnost na delší vzdálenosti.
"Zdá se, že máme větší výhodu v kvalifikaci než v závodě, a na tom musíme zapracovat. Je to záležitost, která ve vztahu k Red Bullu byla loni opačně," řekl. "Loni jsme měli pocit, že jsou velmi silní v kvalifikaci a získávají dobrá místa, ale v závodní rychlosti nebyli o moc lepší než my, jen měli lepší výchozí pozice."