McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

Největší letošní změna v technických pravidlech, která se týká výfukových plynů, nedělá McLarenu velké starosti, protože jsou jeho inženýři přesvědčeni, že se s ní dokázali dobře vyrovnat.
McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

V uplynulých letech mohly týmy využívat výfukové plyny k aerodynamickým účelům, přítlak zvyšovaly jejich foukáním do difuzoru, a to i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.

Letos to už možné není kvůli pravidlům, takže jedním z velkých cílů při vývoji nových vozů bylo dohnat tuto ztrátu. "Nastavili jsme si ambiciózní cíle a očekáváme, že získáme zpět hodně z toho, co jsme ztratili," komentoval šéfinženýr McLarenu Tim Goss pro Reuters. "Auto optimalizujete kolem určitého konceptu a... Myslíme si, že jsme loni byli dobří při získávání výkonu z výfukového systému a foukání difuzoru."

Ztráty se McLaren snaží dohnat v oblastech, které musely loni ustoupit foukanému difuzoru. "Co se týče základní výkonnosti vozu, něco vás to (foukaný difuzor) stojí, my jsme to věděli, museli jsme tomu obětovat jisté věci a akceptovali jsme to. Nakonec díky tomu bylo auto loni nejrychlejší," vysvětloval Goss.

"Letos máme ty obětované věci zpět a tvrdě jsme na nich pracovali, vývoj jsme v těchto oblastech tlačili dál. Nechci říkat čísla, ale nastavili jsme si velmi ambiciózní cíle a rádi bychom si mysleli, že máme stejně konkurenceschopné auto."

Výfuky však nezůstaly stranou veškeré pozornosti, protože navzdory restriktivním pravidlům pořád mají a vždy budou mít na aerodynamiku vliv, který není zanedbatelný.

"Skutečnost je taková, že na autě jsou výfuky, musíte je mít, a ty foukají plyny. To bude vždy generovat nějakou výkonnost, i když je omezená," připomněl Goss. "Už jenom samotné foukání plynů v zadní části vozu generuje tah, který vůz zrychluje."

"Takže tu pořád je úzký prostor pro využití výfukových plynů v oblasti aerodynamické výkonnosti. Je mnohem, mnohem menší než loni, ale samozřejmě jsme se zabývali tím, jak ho co nejvíce využít."

Další článek: Představení McLarenu MP4-27

18:20 | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.