McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

Největší letošní změna v technických pravidlech, která se týká výfukových plynů, nedělá McLarenu velké starosti, protože jsou jeho inženýři přesvědčeni, že se s ní dokázali dobře vyrovnat.
McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

V uplynulých letech mohly týmy využívat výfukové plyny k aerodynamickým účelům, přítlak zvyšovaly jejich foukáním do difuzoru, a to i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.

Letos to už možné není kvůli pravidlům, takže jedním z velkých cílů při vývoji nových vozů bylo dohnat tuto ztrátu. "Nastavili jsme si ambiciózní cíle a očekáváme, že získáme zpět hodně z toho, co jsme ztratili," komentoval šéfinženýr McLarenu Tim Goss pro Reuters. "Auto optimalizujete kolem určitého konceptu a... Myslíme si, že jsme loni byli dobří při získávání výkonu z výfukového systému a foukání difuzoru."

Ztráty se McLaren snaží dohnat v oblastech, které musely loni ustoupit foukanému difuzoru. "Co se týče základní výkonnosti vozu, něco vás to (foukaný difuzor) stojí, my jsme to věděli, museli jsme tomu obětovat jisté věci a akceptovali jsme to. Nakonec díky tomu bylo auto loni nejrychlejší," vysvětloval Goss.

"Letos máme ty obětované věci zpět a tvrdě jsme na nich pracovali, vývoj jsme v těchto oblastech tlačili dál. Nechci říkat čísla, ale nastavili jsme si velmi ambiciózní cíle a rádi bychom si mysleli, že máme stejně konkurenceschopné auto."

Výfuky však nezůstaly stranou veškeré pozornosti, protože navzdory restriktivním pravidlům pořád mají a vždy budou mít na aerodynamiku vliv, který není zanedbatelný.

"Skutečnost je taková, že na autě jsou výfuky, musíte je mít, a ty foukají plyny. To bude vždy generovat nějakou výkonnost, i když je omezená," připomněl Goss. "Už jenom samotné foukání plynů v zadní části vozu generuje tah, který vůz zrychluje."

"Takže tu pořád je úzký prostor pro využití výfukových plynů v oblasti aerodynamické výkonnosti. Je mnohem, mnohem menší než loni, ale samozřejmě jsme se zabývali tím, jak ho co nejvíce využít."

Další článek: Představení McLarenu MP4-27

10:45 | UPDATE: Grosjeana navštívil šéf týmu. Popáleniny se hojí dobře. Grosjean bude z nemocnice propuštěn v úterý.
20:26 | Péreze ze závodu vyřadil pár kol před koncem problém s MGU-K.
20:09 | UPDATE: Podle Steinera se Grosjean cítí dobře, má obvázané ruce, zlomeného zdá se nic.
19:25 | Jezdci se ve svých prohlášeních věnují úvodní hrozivé nehodě. Jejich reakce pak nejspíše shrneme, v prohlášeních se tak věnujeme spíše samotnému závodu.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod Hamilton