McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

Největší letošní změna v technických pravidlech, která se týká výfukových plynů, nedělá McLarenu velké starosti, protože jsou jeho inženýři přesvědčeni, že se s ní dokázali dobře vyrovnat.
McLaren věří, že zákaz foukání difuzorů dokázal z většiny kompenzovat

V uplynulých letech mohly týmy využívat výfukové plyny k aerodynamickým účelům, přítlak zvyšovaly jejich foukáním do difuzoru, a to i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.

Letos to už možné není kvůli pravidlům, takže jedním z velkých cílů při vývoji nových vozů bylo dohnat tuto ztrátu. "Nastavili jsme si ambiciózní cíle a očekáváme, že získáme zpět hodně z toho, co jsme ztratili," komentoval šéfinženýr McLarenu Tim Goss pro Reuters. "Auto optimalizujete kolem určitého konceptu a... Myslíme si, že jsme loni byli dobří při získávání výkonu z výfukového systému a foukání difuzoru."

Ztráty se McLaren snaží dohnat v oblastech, které musely loni ustoupit foukanému difuzoru. "Co se týče základní výkonnosti vozu, něco vás to (foukaný difuzor) stojí, my jsme to věděli, museli jsme tomu obětovat jisté věci a akceptovali jsme to. Nakonec díky tomu bylo auto loni nejrychlejší," vysvětloval Goss.

"Letos máme ty obětované věci zpět a tvrdě jsme na nich pracovali, vývoj jsme v těchto oblastech tlačili dál. Nechci říkat čísla, ale nastavili jsme si velmi ambiciózní cíle a rádi bychom si mysleli, že máme stejně konkurenceschopné auto."

Výfuky však nezůstaly stranou veškeré pozornosti, protože navzdory restriktivním pravidlům pořád mají a vždy budou mít na aerodynamiku vliv, který není zanedbatelný.

"Skutečnost je taková, že na autě jsou výfuky, musíte je mít, a ty foukají plyny. To bude vždy generovat nějakou výkonnost, i když je omezená," připomněl Goss. "Už jenom samotné foukání plynů v zadní části vozu generuje tah, který vůz zrychluje."

"Takže tu pořád je úzký prostor pro využití výfukových plynů v oblasti aerodynamické výkonnosti. Je mnohem, mnohem menší než loni, ale samozřejmě jsme se zabývali tím, jak ho co nejvíce využít."

Další článek: Představení McLarenu MP4-27

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00