McLaren: V Silverstonu jsme u pneumatik dodrželi hodnoty předepsané Pirelli

Po Mercedesu odmítl také McLaren, že by u pneumatik použil jiné hodnoty tlaku vzduchu a odklonu kol, než jaké stanovilo přímo Pirelli.
McLaren: V Silverstonu jsme u pneumatik dodrželi hodnoty předepsané Pirelli

Tlak a odklon byly italským výrobcem zmíněny jako dvě ze čtyř příčin selhání pneumatik v GP Velké Británie.

"Všechno, co můžu říct, je za McLaren, a McLaren použil správné specifikace u všech svých pneumatik nasazených v Silverstonu, včetně těch, které selhaly," uvedl sportovní šéf týmu Sam Michael pro Sky Sports.

"Všechny byly použité s předepsanými tlaky a v rámci předepsaného rozpětí odklonu kol, v žádnou chvíli nebyly použité mimo hranice stanovené Pirelli. Takže pokud tam některé týmy byly mimo tyto hranice, je na Pirelli, aby si je vynutilo a zajistilo, že všechny týmy dělají to samé."

Pirelli už oznámilo, že bude s FIA spolupracovat na přísnějším dohledu nad dodržováním předepsaných provozních parametrů pneumatik.

Zbývající dvě příčiny, které Pirelli ve své zprávě uvedlo, byly obrubníky a zaměňovaní pravé a levé zadní pneumatiky. K tomu se Michael už nevyjádřil, ale je veřejným tajemstvím, že přehazování zadních pneumatik, které se kvůli tomu pak otáčejí opačným směrem, než určil výrobce, bylo v posledních závodech rozšířenou praxí.

Pirelli přiveze do Německa zadní pneumatiky, ve kterých bude kovový pás nahrazen kevlarovým a které budou i nadále asymetrické. Proto platí přísný zákaz jejich přehazování.

Michael věří, že rozložení sil nezmění. "Neměly by, leda že týmy jezdily mimo hranice (parametrů Pirelli) a teď je budou muset dodržovat. Ale já můžu mluvit jen za McLaren, protože víme, jaké nastavení používáme na svém voze, takže co dělají ostatní týmy s těmi svými, je na nich. Nemělo by to přinést změny, mělo by to jen být bezpečnější."

Nicméně kevlar by měl způsobit, že se provozní okna jednotlivých směsí posunou asi o 10 stupňů Celsia dolů.

Od GP Maďarska pak bude Pirelli dodávat nové zadní pneumatiky kombinující loňské konstrukce a letošní směsi, které už budou symetrické, takže možnost zaměňování pravé za levou zmizí.

Diskuze (7) Další článek: Týmy si upřesnily podmínky testování, v Silverstonu zůstanou hlavní mladíci
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10