McLaren: V Silverstonu jsme u pneumatik dodrželi hodnoty předepsané Pirelli

Po Mercedesu odmítl také McLaren, že by u pneumatik použil jiné hodnoty tlaku vzduchu a odklonu kol, než jaké stanovilo přímo Pirelli.
McLaren: V Silverstonu jsme u pneumatik dodrželi hodnoty předepsané Pirelli

Tlak a odklon byly italským výrobcem zmíněny jako dvě ze čtyř příčin selhání pneumatik v GP Velké Británie.

"Všechno, co můžu říct, je za McLaren, a McLaren použil správné specifikace u všech svých pneumatik nasazených v Silverstonu, včetně těch, které selhaly," uvedl sportovní šéf týmu Sam Michael pro Sky Sports.

"Všechny byly použité s předepsanými tlaky a v rámci předepsaného rozpětí odklonu kol, v žádnou chvíli nebyly použité mimo hranice stanovené Pirelli. Takže pokud tam některé týmy byly mimo tyto hranice, je na Pirelli, aby si je vynutilo a zajistilo, že všechny týmy dělají to samé."

Pirelli už oznámilo, že bude s FIA spolupracovat na přísnějším dohledu nad dodržováním předepsaných provozních parametrů pneumatik.

Zbývající dvě příčiny, které Pirelli ve své zprávě uvedlo, byly obrubníky a zaměňovaní pravé a levé zadní pneumatiky. K tomu se Michael už nevyjádřil, ale je veřejným tajemstvím, že přehazování zadních pneumatik, které se kvůli tomu pak otáčejí opačným směrem, než určil výrobce, bylo v posledních závodech rozšířenou praxí.

Pirelli přiveze do Německa zadní pneumatiky, ve kterých bude kovový pás nahrazen kevlarovým a které budou i nadále asymetrické. Proto platí přísný zákaz jejich přehazování.

Michael věří, že rozložení sil nezmění. "Neměly by, leda že týmy jezdily mimo hranice (parametrů Pirelli) a teď je budou muset dodržovat. Ale já můžu mluvit jen za McLaren, protože víme, jaké nastavení používáme na svém voze, takže co dělají ostatní týmy s těmi svými, je na nich. Nemělo by to přinést změny, mělo by to jen být bezpečnější."

Nicméně kevlar by měl způsobit, že se provozní okna jednotlivých směsí posunou asi o 10 stupňů Celsia dolů.

Od GP Maďarska pak bude Pirelli dodávat nové zadní pneumatiky kombinující loňské konstrukce a letošní směsi, které už budou symetrické, takže možnost zaměňování pravé za levou zmizí.

Diskuze (7) Další článek: Týmy si upřesnily podmínky testování, v Silverstonu zůstanou hlavní mladíci
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.