Za oceánem probíhá zbrojení před novou formulovou sezonou. Patricio O’Ward bude u McLarenu nově spolupracovat se závodním inženýrem, který má za sebou i angažmá ve formuli 1.
Gavin Ward pracoval v „královně motorsportu“ pro Red Bull a v IndyCar si vybudoval jméno především díky spolupráci s Josefem Newgardenem u týmu Penske. S Američanem spolupracoval od roku 2018 a dopomohl mu k 13 vítězstvím a také titulu šampiona.
Ward nyní přichází k týmu Arrow McLaren SP, kde by měl dostat širší roli. Závodní inženýr by měl dohlížet spíše na celkové fungování týmu než přímo na jednotlivé jezdce.
U McLarenu bude spolupracovat i s Patriciem O’Wardem. Mexičan v prosinci v Abú Zabí testoval monopost McLarenu F1 a nyní se setká v jednom týmu s dalším mužem se zkušenostmi z formule 1. O’Wardovi testování monopostu F1 umožnil Zak Brown a mexický pilot pro motorsport.com porovnal specifika řízení vozu IndyCar a formule 1.
„IndyCar jsou jako tank, mají velkou hmotnost a pro rychlost potřebujete spíše přetáčivý vůz. To bohužel není příliš přívětivé k životnosti pneumatik a občas na to v závodech doplácíte. Záleží na tom, jakou pozici získáte po kvalifikaci. Ve formuli 1 se cítíte úplně jinak. Jede přesně tam, kam vy chcete. V IndyCar zažíváte mnohem více omezení.“
Na těžkosti řízení monopostu IndyCar v prvních dvou třetinách minulé sezony doplácen O’Wardův týmový kolega a expilot formule E Felix Rosenqvist. Švéd poprvé pronikl do elitní desítky až díky osmému místu v Nashvillu. Tou dobou už měl jeho mexický parťák na kontě dvě vítězství v Texasu a v Detroitu.
I proto se u McLarenu rozhodli ke změně. Rosenqvistovi by měl v roce 2022 pomáhat k lepším výsledkům Craig Hampson, někdejší závodní inženýr Fernanda Alonsa při Indy 500 2020 a Juana Pabla Montoyi během loňského Indy 500.
Rosenqvistovi v poslední třetině minulé sezony prospěl odklon od nastavení vozu po vzoru Patricia O’Warda, o který se krosmě Hampsona zasloužil také závodní inženýr Blair Perschbacher. I ten nadále zůstává u McLarenu a bude připraven zastat roli závodního inženýra u třetího vozu. Ten by chtěl McLaren nasadit do několika letošních závodů a v roce 2023 už se třemi monoposty absolvovat kompletní sezonu.
Změny u stáje Penske
Tým Rogera Penskeho pro rok 2022 zredukoval svůj závodní program v IndyCar ze čtyř vozů na tři. U týmu nepokračuje Simon Pagenaud, který se přesunul do IMSA WeatherTech SportsCar Championship k týmu Meyer Shank Racing.
Francouzův dlouholetý závodní inženýr Ben Bretzman se přesunul do služeb vozu #3 Scotta McLaughlina, zatímco předchozí Australanův inženýr Jonathan Diuguid se ve struktuře týmu Penske přestěhoval do vývojového oddělení sportovních vozů, kde se Roger Penske připravuje na rozsáhlou kampaň s vozy Porsche LMDh v IMSA a WEC.
Legenda NASCAR se chystá na Indy 500
Fanoušky už před sezonou nemálo potěšil legendární Jimmie Johnson. Sedminásobný šampion NASCAR se po seznamovací sezoně 2021 vrhá do závodění v IndyCar naplno a letos absolvuje kompletní sezonu včetně oválů.
To znamená, že si šestačtyřicetiletý Američan 29. května odbude v barvách stáje Chipa Ganassiho premiéru ve slavném závodě 500 mil Indianapolis.
„Jsem nadšený z další kapitoly mé kariéry. Celou sezonu 2022 pojedu s vozem #48 v barvách Carvana. Bezpečnost těchto vozů už došla tak daleko, že jsem si po testování v Texasu a v Indianapolis uvědomil, že tohle je výzva, se kterou se chci poprat,“ uvedl Johnson pro NBC.
Nová sezona IndyCar odstartuje 27. února v ulicích St. Petersburgu na Floridě. Mistrovský titul bude obhajovat Španěl Álex Palou z týmu Chipa Ganassiho.