McLaren se v Malajsii o něco zlepšil a na trati bojoval s některými konkurenty. V Číně prý ale něco podobného očekávat nemůžeme.
V Austrálii odstartoval do závodu jen Button, který nakonec závod i dokončil. V Malajsii sice kvůli technickým problémům neviděl cíl ani jeden z jezdců, ale jistý výkonnostní posun vpřed jsme u McLarenu viděli. V Číně to ale bude zřejmě opět o něco větší trápení. Zdejší dlouhé rovinky budou pro pohonnou jednotku Hondy tvrdým oříškem.
Ztráta je zatím velká
Podle Auto Motor und Sport momentálně Honda ztrácí asi 125 koní na Mercedes.
„Jsme si plně vědomí, že příští dva závody zřejmě nepřinesou stejnou míru zlepšení, které jsme byli svědky v Sepangu,“ říká Eric Boullier. „Je to přirozený důsledek toho, že za prvé hledané zlepšení není lineární – někdy to bude z hlediska výkonu, jindy kvůli efektivitě a jindy pro spolehlivost.“
Druhým důvodem jsou podle šéfa týmu rozdílné charakteristiky jednotlivých okruhů.
„Nicméně tvrdě pracujeme na všech frontách, abychom zlepšili naší konkurenceschopnost. Naším cílem je kontinuální vývoj šasi i pohonné jednotky pro každý závod a to v takové míře, která nám umožní dohnat a předehnat týmy před námi.“
„Pokroky, kterých jsme dosáhli mezi Austrálii a Malajsií, byly velmi působivé. Byl to skvělý pocit, když jsme se byli schopni dostat mezi jiné vozy a jezdce a já doufám, že tomu tak bude i o víkendu v Číně,“ poznamenal Alonso.
Button je podstatně skeptičtější než Alonso a souhlasí s Boullierem, že charakteristika okruhu nebude McLarenu potažmo Hondě moc svědčit. Button také upozorňuje na nízké teploty, které mohou mít vliv na správné fungování pneumatik.
Foto: McLaren