Letní přestávka nevnesla z pohledu McLarenu žádné světlo do kauzy ohebných předních křídel. Inženýři ve Wokingu stále nedokáží vysvětlit, jaký trik používají u Ferrari a Red Bullu.
"Abych byl upřímný, přečetl jsem si všechny magazíny, viděl jsem všechny záběry z oficiálního webu F1, ale nedokážeme vysvětlit, proč ty vozy fungují tak, jak fungují," přiznal provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale. "Víme, že náš vůz tak nefunguje, ale jsem si jistý, že jsme strávili hodně času tím, že jsme snažili zjistit, o co jde. Ale jsou to jen spekulace z naší strany, je to na diskuzi mezi dotčenými týmy a FIA."
Mezinárodní automobilová federace bude v Belgii testovat ohebnost předních křídel za pomoci dvojnásobné zátěže, což podle McLarenu svědčí o tom, že něco nebylo v pořádku.
"Předpokládám, že když Charlie (Whiting) poskytl vyjasnění pravidel pro nadcházející závod, byl do jisté míry znepokojený tím, co se děje, nebo co by se možná mohlo stát. Proto se zachoval tak, jak se zachoval. My spolupracujeme s FIA a naším hlavním úkolem tento víkend je, aby náš vůz odpovídal pravidlům, a na tom také pracujeme. Od Maďarska se na nic nového nepřišlo, podle toho, co vím."
McLaren si do Belgie přivezl tři verze předního křídla a v pátek bude testovat, která okruhu ve Spa vyhovuje nejvíce. Zároveň přiznal, že rozhodnutí o odstranění F-potrubí pro závod v Monze není definitivní.
"Pokud si budeme myslet, že přinese výhodu, nasadíme ho," řekl Neale. "Pokud bude lepší ho odstranit a mít efektivnější křídlo, uděláme to. Ale je to jen jemné ladění, neudělá to tak velký rozdíl, který by znamenal vítězství nebo prohru v závodě."
Podle Neala má takový potenciál spíš difuzor foukaný výfuky, který kopírují ostatní týmy od Red Bullu. "Ta největší věc jsou pořád výfuky a jejich využití. Red Bull v této oblasti nastavil laťku. My tvrdě pracujeme, abychom ztrátu v této oblasti dohnali," dodal.