Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael vyvinul velké úsilí, aby zrychlil zastávky v boxech svého týmu. Mechanici sice dokáží podat velmi rychlý výkon, ale nedaří se vždy.
Ve Valencii padl neoficiální rekord v rychlosti zastávky v boxech, McLaren odbavil Lewise Hamiltona při první návštěvě mechaniků za 2,6 sekundy. Ovšem hned při druhé zastávce stejného jezdce nastaly problémy se zvedákem a její trvání se prodlužilo na 14,2 sekundy.
McLaren sám přiznává, že není důležitá jedna nejrychlejší zastávka, ale konzistence, tedy dlouhodobě nízký průměrný čas za všechny pit stopy. A v tomto ohledu se mu kvůli dosavadním chybám vůbec nedaří.
Britský Autosport sestavil žebříček týmů podle průměrného času zastávek, přičemž nepočítal ty, při kterých se opravoval vůz, a vyšlo mu následující pořadí: 1. Ferrari, 2. Mercedes, 3. Red Bull, 4. Force India, 5. Lotus, 6. Toro Rosso, 7. Williams, 8. McLaren, 9. Sauber, 10. Caterham, 11. Marussia, 12. HRT.
McLaren je tedy v tomto ohledu na osmém místě podprůměrný, můžou za to především chyby, kterých se mechanici letos dopustili, ale průměr navýšily také občasné problémy s technikou.
Ferrari, jemuž patří první místo, dokázalo vyprodukovat nejrychlejší pit stop závodu ve čtyřech z letošních osmi Grand Prix. Svůj nejlepší výkon podalo v Číně, kde Alonsa odbavilo za 2,78 sekundy.
A jak týmy dosahují tak rychlých časů? Vylepšují naprosto vše, co je možné, od matic kol, u nichž je důležitá co nejkratší dráha, přes zvedáky a vzduchové pistole, až po fyzickou kondici mechaniků a synchronizaci jejich práce.
A aby svoji práci nechaly vyniknout, rády prezentují i časy, které nepočítají s reakční dobou pilota. Obvykle se čas zastávky měří od zastavení do rozjetí vozu, ale týmy si zaznamenávají i čas od zastavení vozu do signálu k odjetí pro jezdce. Tato hodnota je u rekordní zastávky McLarenu 2,32 sekundy. To znamená, že Hamiltonova reakce trvala 0,28 sekundy, čímž se dostáváme na výsledný čas pit stopu 2,6 sekundy.