McLaren by uvítal, kdyby motory zůstaly i v budoucnu prvkem, který nedělá zásadní rozdíly ve výkonnosti vozů.
Současné formuli 1 dominuje aerodynamika, zatímco motory hrají přesně opačnou roli, kvůli zmrazenému vývoji jsou mezi jednotlivými značkami jen minimální rozdíly.
Příští rok by se to s příchodem nových agregátů a uvolněním pravidel mohlo změnit, ale McLaren to nechce. "Myslím, že jedna ze starostí tohoto sportu je, aby se nestal soutěží pohonných jednotek," řekl šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Víme, že teď máme tři a brzy budeme mít čtyři automobilky. Pokud jeden z těchto výrobců nedovede dost dobrou práci na začátku roku a nedokáže se stát konkurenceschopným, tak je tu celkem velká šance, že ve formuli 1 nezůstane dlouho, což by pro tento sport nebylo dobré."
Formule 1 sice bude znovu postupně přecházet na zmrazený vývoj, každým rokem budou moci výrobci měnit méně a méně dílů motoru, ale podle Whitmarshe to nemusí stačit.
"Je tu hodně spekulací o tom, kdo bude mít příští rok nejlepší motor, uvidíme. Ale myslím, že se tento sport musí chovat zodpovědně. Musíme situaci zvládnout tak, abychom si udrželi co nejvíc výrobců v tomto sportu, přinášejí hodně peněz a stability tomuto sportu."
"Musíme se chovat rozumně a zajistit, aby týmy měly pocit, že výrobci motorů nabídnou vyrovnané podmínky."
Obavy z možnosti, že by ve formuli 1 mohly příští rok rozhodovat motory, vyjádřil nedávno také šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey.