Na Velkou cenu Bahrajnu budou chtít nejspíš rychle zapomenout u McLarenu. Lepší z dua Hamilton - Button byl v neděli odpoledne prvně jmenovaný, který dojel do cíle na osmém místě. Button závod nedokončil.
Stáj z Wokingu má podle mnohých nejrychlejší vůz z celého
startovního pole. Jeho potenciál ale dnes nezužitkovala. Z ostrovního království
si odváží pouhé čtyři body, které vybojoval Lewis Hamilton.
Ten podle svých slov mohl pomýšlet na stupně vítězů. Mnoho
času však ztratil během zastávek v boxech, které měly v podání McLarenu
k dokonalosti velmi daleko. Mechanikům dělalo problémy správné utažení
matic kol.
"Jsou tu dobré časy a zlé časy. Myslím si, že toto byl jeden
z těch dnů. Právem jsme měli bojovat o první čtyřku, ale nakonec tomu tak
nebylo. Velkou zásluhu na tom měla zdržení v boxech. Pro jezdce, který
sedí ve voze, je to vždycky frustrující, protože jen čekáte a není tu nic, co
byste mohli dělat, abyste si pomohli," říká Hamilton.
"Nyní budeme směřovat k evropské části sezony a je
zřejmé, že musíme udělat dvě věci: musíme zapracovat na výkonu našeho vozu a
musíme zlepšit zastávky v boxech," dodává.
Toho si je vědom také šéf týmu Martin Whitmarsh, který
novinářům prozradil, že se doma ve Wokingu na zmiňované pitstopy důkladně podívají. Málokdy se stane, aby se
stejný problém opakoval dvakrát během jednoho závodu a na stejném místě. Proto se vedení stáje rozhodlo pro závěrečné zastávky
vyměnit mechanika, který obsluhoval levé zadní kolo, byť si v žádném případě
nemyslí, že by to byla jeho vina.
"Vzal to velmi špatně a je naší prací, abychom ho teď podpořili.
Vím, jak je na sebe tvrdý. Nejprve musíte říct, že každý, kdo se dobrovolně
přihlásí k tomu, že se bude starat o vzduchové pistole v týmu, jakým
je tento, je statečný," podotýká Whitmarsh.
"Všichni tito kluci jsou mechanici a nedostávají za to žádné
peníze navíc. Vystavují na sebe velké množství tlaku, takže je přirozeně
chráním, protože si moji ochranu zaslouží."
Jenson Button dnes vyšel bodově naprázdno. Britovi zkrátka nepřálo
štěstí, neboť se po celý závod potýkal se s technickými problémy, kvůli
kterým musel nakonec odstoupit.
"Dnes jsem neměl moc dobré vyvážení: celé odpoledne jsem
zápasil s přetáčivostí. Můj poslední stint byl dlouhý, a kdybych se
nedostal do potíží, hádám, že by se věci v posledních kolech vyvíjely docela
zajímavě."
"Když jsem najížděl do posledních pěti kol, začal jsem tvrdě
tlačit na pilu a dojel jsem Paula a Nika. Ale když jsem brzdil do poslední zatáčky, pravé
přední kolo se zvedlo do vzduchu a já jsem si uvědomil, že mám defekt
pneumatiky," popisuje mistr světa z roku 2009.
Poté Button zajel do boxů a opět se vrátil na trať, avšak
cíl závodu stejně nespatřil. Dvě kola před koncem musel své působení ve Velké
ceně Bahrajnu neplánovaně ukončit. Z útrob jeho vozu se totiž ozývaly velmi
nezdravé zvuky: "Myslím si, že počátečním problémem byla závada na výfukovém
potrubí, poté defekt a poté závada na diferenciálu, takže jsem musel odstoupit."