McLaren se soustředí na přítlak, světlá výška není prioritou

I když se McLaren i nadále zajímá o schopnosti Red Bullu RB6 v oblasti světlé výšky, hlavní pozornost věnuje zvyšování aerodynamického přítlaku. V této oblasti je totiž možné dosáhnout největších zisků v čase na kolo.

Během Grand Prix Austrálie patřil McLaren mezi týmy, které poukázaly na zvláštnosti v chování vozu Red Bull RB6. Jeho světlá výška málo podléhá zátěži palivem, což vedlo k úvahám o automatizovaném systému, které jsou zakázané. Red Bull však tvrdí, že nic takového ve svém voze nemá. Podle ředitele týmu McLaren Jonathana Neala to ale není klíčové téma.

"Řeší se systémy zadního křídla nebo ovládání světlé výšky," řekl. "Je to jedna z věcí, které vyhodnocujeme. Neřekl bych, že je Red Bull rychlý z jednoho konkrétního důvodu. Formule 1 je pořád formule 1 a stále se spoléhá na výkon motoru a přítlak. Můžeme se zabývat pneumatikami, jak z nich dostat maximum, ale nejsem posedlý ovládáním světlé výšky."

Zrychlení svého vozu hledá McLaren prioritně v jiných oblastech. Ví, že na konkurenci ztrácí především v aerodynamice.

"S jistotou vím, že pokud přidáme dalších 20 bodů přítlaku, budeme rychlejší," pokračoval Neale. "Bylo tomu tak i loni a v předchozích letech. My jsme v současnosti soustředěni na vylepšení v oblasti aerodynamiky v rámci těchto pravidel. To bude mít dva dopady. Jeden je zlepšení času na kolo a lepší trakce, druhý pak větší návratnost investic do vozu. Jak se bude zvětšovat přítlak, vůz bude zrychlovat, bude méně klouzat a můžete mít pod větší kontrolou teplotu (pneumatik). Takže je to (světlá výška) jedna z věcí, ale v tuto chvíli není nejdůležitější."

Na otázku, zda jsou pravdivé spekulace o nasazení blíže nespecifikovaného systému pro práci se světlou výškou už před GP Číny, ale Neale odpověděl: "Je to něco, co zvažujeme, ale pro mě to v tuto chvíli není priorita. Adrian (Newey) staví dobré vozy, to my víme. Já na tento vůz potřebuji přidat přítlak."

Další článek: Cílem Renaultu je v letošní sezóně třetí místo v poháru konstruktérů

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00