McLaren se rozešel s Mercedesem, protože chtěl nezávislost

Spolumajitel McLarenu Ron Dennis prozradil, že rozchod s Mercedesem iniciovala sama stáj z Wokingu. Chtěla totiž definitivně odrazit snahy automobilky o převzetí a zachovat si nezávislost.

Mercedes loni koupil tým Brawn GP, ale zůstal dodavatelem motorů pro McLaren. Stuttgartští postupně odprodávají Wokingským zpět svůj čtyřicetiprocentní podíl, tímto způsobem se do rukou McLarenu vrátila už většina akcií. Podle Dennise rozchod nebyl bolestivý.

"Vůbec ne. Protože byl zcela přátelský," uvedl pro Arabian Business. "V průběhu let neustále chtěli získat kontrolu nad McLarenem a my jsme jim opakovaně říkali, že nechceme, aby ji získali. Čím víc ji chtěli, tím méně jsme byli ochotní jim jí dát. Protože když se podíváte, co se děje, tak vliv automobilek není vždy produktivní."

"Výkonní ředitelé se mění ze dne na den. Já jsem do této společnosti vložil 30 let svého života. Mnoho přátel se mnou prošlo těžkými i dobrý časy a já jsem jasně řekl Mercedesu, a stejně tak to učinili ostatní akcionáři, že nejsme na prodej. Oni po tom pořád toužili."

Aby McLaren ukončil tyto snahy Mercedesu, rozhodl se pro rozchod. "Iniciovali jsme ho my, chtěli jsme nezávislost," tvrdí Dennis. "Nebylo to něco, s čím bychom nesouhlasili. Chci říct, že dodávka motorů pro Brawn v roce 2008 vyžadovala náš souhlas. Nakonec jsme se stali plně integrovaným partnerem Mercedesu a stále jím jsme."

"Na okruzích spolu tvrdě soutěžíme, ale mimo ně jsme stále přátelé. Nenazval bych to láskyplnou dohodou, ale bylo to přínosné pro obě strany. Oni získali přesně to, co chtěli: Grand Prix tým, který zcela ovládají. A my máme motory, možnost propagovat svůj produkt a budovat značku McLaren. Získaly obě strany."

Každá společnost se vydala svou vlastní cestou v oblasti sportovních aut. Po společném projektu Mercedes SLR McLaren vznikly dva různé vozy. McLaren představil MP4-12C a Mercedes model SLS, který ve formuli 1 slouží jako safety car.

Další článek: Před sedmým šanghajským závodem

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.