McLaren se pod Seidlovým vedením přeorientoval na „tradiční“ strukturu

V McLarenu se ujal vlády Andreas Seidl a britský tým se tak v této sezóně doslova mění před očima. Stále se zlepšující výsledky na trati nejsou produktem pouze inženýrské a jezdecké práce. Za konstantním progresem McLarenu stojí i transformace manažerského modelu uvnitř stáje po vzoru „tradičních“ týmových struktur.
McLaren se pod Seidlovým vedením přeorientoval na „tradiční“ strukturu

V časech minulých vládl pevnou rukou slavné britské stáji Ron Dennis, ostatní manažerské posty se však postupně rozplývaly do nejasných podob, kdy mnohdy nebylo jasné, kdo je zodpovědný za jaký aspekt chodu týmu.

To se od letošního května začalo razantně měnit. Jaký nový šéf pro formuli 1 do McLarenu nastoupil Andreas Seidl, muž, který stojí za dominantními úspěchy značky Porsche ve třídě LMP 1 světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC.

Pod Seidlem se v McLarenu vytvořila nová vůdčí struktura, kterou tvoří technický ředitel James Key, sportovní ředitel Gil de Ferran a inženýr Andrea Stella. Nad těmito muži stojí ještě Zak Brown v pozici CEO.

I sám Seidl potvrdil Autosportu, že vždy byl fanouškem jednoduché, tradiční a čisté hierarchie.

McLaren potvrdil jezdeckou sestavu pro rok 2020. Zůstávají Sainz a Norris

McLaren potvrdil jezdeckou sestavu pro rok 2020. Zůstávají Sainz a Norris

„Stále analyzujeme, jaký způsobem bychom chtěli do budoucna nastavit organizaci uvnitř týmu,“ prozradil Seidl.

„Svoji roli pochopitelně hrají i nová pravidla.“ Ta budou ve formuli 1 platná od roku 2021.

„Společně s mým manažerským týmem a s Jamesem Keyem, který jakožto technický ředitel stojí nad vším a určuje si podobu svého vývojového týmu, se nyní snažíme dát všechno dohromady. Já jsem nicméně již při svém nástupu popsal, jak bych si představoval organizaci týmu, kterou by měla tvořit skupina technického vývoje, výroba a samotný závodní tým,“ popsal Seidl, podle jehož slov lze usuzovat, že se za transformaci vnitřní struktury McLarenu osobně zasloužil svými plány a požadavky.

„Jinými slovy chci klasickou strukturu, která je běžná u týmů v motorsportu. V takovémto prostředí jsme vždy pracoval. Je jednoduché a pro každého v týmu snadno pochopitelné.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Zázrak v Silverstonu: přibyly štěrkové zóny

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz