Tým McLaren se podle jeho šéfa Andrease Seidla bude od sezóny 2021 chtít vyrovnat nejlepším třem týmům formule 1 tím, že se bude držet na hranici rozpočtového stropu.
V rámci velkých změn v technických, sportovních a finančních pravidlech pro sezónu 2021 bude zaveden rozpočtový strop ve výši 175 milionů amerických dolarů. Cílem je vyrovnat rozdíly mezi nejlepšími třemi týmy posledních let Mercedesu, Ferrari a Red Bullu a dalších týmů.
„Pro nás je jednoznačně cílem držet se na rozpočtovém stropu. Je tu jasný závazek, že budeme dodržovat rozpočtový strop, protože to je zjevně jediná šance, jak znovu bojovat proti největším týmům. Z pohledu rozpočtu musíte být vyrovnaní,“ řekl Seidl.
V loňském hodnocení Poháru konstruktérů obsadil McLaren čtvrté místo, čímž zaznamenal nejlepší výsledek od sezóny 2012. Tým z Wokingu získal 145 bodů. Týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull si rozdělily první tři pozice, když Mercedes získal 739 bodů, Ferrari 504 a Red Bull 417.
Plánované zavedení rozpočtového stropu pro rok 2021 by mohlo znamenat, že nejlepší tři týmy by mohly v letošním roce investovat ještě více financí, aby se připravily na sezónu s novými pravidly. Šéf formule 1 Chase Carey tuto myšlenku však již dříve vyloučil.
S Careym souhlasím i Seidl a potvrdil, že McLaren nebude v sezóně 2020 investovat více prostředků, aby si připravil lepší pozici pro sezónu 2021.
„Musíte být realisté v tom, čeho je možné dosáhnout. I když nám někdo pro příští rok dá dalších sto milionů, musíte být schopni toho využít a vytvořit strukturu, která v tomto krátkém časovém období povede k lepším výsledkům,“ říká Seidl.
„Proto se příliš neobávám roku 2020 a nedělám si ani starosti z titulků, které v tuto chvíli čtu, že i pro top tři týmy to bude nejdražší rok. Nakonec, jsou tu omezení v oblasti CFD, ve větrném tunelu, takže toho můžete dělat jen málo. Aerodynamika bude i v budoucnu klíčovým rozdílovým prvkem,“ popisuje.
„Budou mít náskok, jednoduše díky tomu, kde jsou právě teď. Dělají lepší práci, mají lepší metodiku, procesy a tak dále.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson