McLaren, který jasně ovládl uplynulý závod v Singapuru, si uvědomuje, že úprava vozu nemusí být vždy krokem vpřed.
Ačkoliv kalendář hovoří o tom, že mají týmy F1 čtyřtýdenní přestávku, o velkém odpočívání nemůže být příliš řeč.
Většina stájí F1 totiž bude chtít pauzu využít jako jednu z posledních šancí, jak před rozhodující fází sezony vylepšit své monoposty.
To se samozřejmě týká i organizací z čela startovního pole v čele s Red Bullem, který se v posledních týdnech a měsících výkonnostně často trápil.
Trochu jiné starosti však mají u McLarenu. Tým, který vede Pohár konstruktérů a s Landem Norrisem usiluje o úspěch i v šampionátu jezdců, totiž po dominantním výkonu v Singapuru váhá s tím, zda na své vozy nasadit plánované upgrady.
V současné době se totiž často ukazuje, že týmy po nasazení novinek určitý čas tápou, takže pro McLaren, jehož vůz aktuálně velmi dobře funguje, by jakýkoliv větší zásah mohl být riskem, přestože byl britský tým v poslední době při vylepšování svého monopostu velmi efektivní. Toho si je vědom i jeho šéf Andrea Stella.
„Popravdě řečeno, byla to jedna z mých myšlenek po posledním závodě. Připravujeme nějaké novinky, když ale na trati podáte takový výkon, musíte přistupovat k věcem z hlediska vývoje opatrně. Musíte ale zároveň věřit procesu. Je třeba věřit způsobu, jakým jsme dosud pracovali,“ prohlásil Stella, kterého cituje Autosport.
„Už dříve jsem řekl, že si dáváme na čas, než něco nasadíme na vůz – vše detailně posuzujeme, takže si nemyslím, že by to (současný stav, kdy vůz funguje, pozn. red.) změnilo naše plány,“ přiblížil dále italský inženýr s tím, že ve formuli 1 se nevyplácí přešlapovat na místě.
„Nevíme, jaké jsou plány ostatních. U Red Bullu vidíme, že na trati (v Singapuru), kde jsme si mysleli, že budou ztrácet, byli druzí. A myslím si také, že jsme zatím neviděli Ferrari v nejlepší formě...Podle mě byl pro nás poslední závod až příliš lichotivý, co se naší konkurenceschopnosti týká. Řekl bych, že musíme být i nadále agresivní,“ vyzval Stella.