McLaren prozradil, jak budou jezdci příští rok používat zadní křídla

Zdokonalenou verzi zadního křídla s průduchem budou piloti v příští sezóně využívat dle svého uvážení v kvalifikacích, v závodech se pak budou muset řídit určitými pravidly.

O tom, že se týmy dohodly na používání vylepšeného vynálezu McLarenu v příštím roce, jsme psali zde, nyní šéfinženýr týmu z Wokingu Paddy Lowe poskytl bližší informace k systému, který umožňuje zvyšovat maximální rychlost na rovinkách.

"Klapku bude ovládat jezdec," řekl. "Systém může použít kdykoliv v kvalifikaci, takže ho uděláme tak, aby měl co nejnižší odpor vzduchu. V kvalifikaci vám to umožní dosáhnout lepšího času, protože ho budete moci použít kdykoliv."

"V závodě nebude možné ho použít v prvních dvou kolech a poté jen když budete ztrácet méně než sekundu na vůz před sebou. Takže to bude velmi zajímavé. Je to iniciativa FOTA, jak vylepšit podívanou, a podle mě je to vzrušující."

V praxi to tedy bude znamenat, že jezdci budou moci systém zadního křídla využít jen pro předjetí soupeře, k bránění pozice nikoliv.

Doporučujeme

Články odjinud