McLaren: Pro rozvoj KERS ve formuli 1 chybí vhodná pravidla

MP4-24 kvůli tomuto systému utrpělo podobně jako F60.
McLaren: Pro rozvoj KERS ve formuli 1 chybí vhodná pravidla
Systémy na rekuperaci kinetické energie v letošní sezóně ve formuli 1 s největší pravděpodobností skončí a u McLarenu tvrdí, že je to z důvodu nepříznivých pravidel. KERS se současnými technickými regulemi vůz prostě zpomaluje.

"Pravidla jsou neuvěřitelně volná a náročná, protože vyvinout KERS v rámci váhových a objemových omezení formule 1, při dodržení omezení výkonu a energie, je velmi těžké, pokud při tom chcete získat na výkonnosti," řekl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.

FIA ve snaze zachránit KERS navýšila pro příští rok povinnou minimální hmotnost vozů, ale to bylo v pravidlech, která se nakonec stala předmětem velkého sporu. Zatím není zřejmé, jestli tato změna zůstane i v definitivní verzi pravidel, ale je to nepravděpodobné, protože se týmy už stejně dohodly na nepoužívání KERS v roce 2010. Snažily se o to již dříve, ale vždy se jeden z nich postavil proti.

"Koncept KERS byl pro formuli 1 asi správný, ale před dvěma roky v Silverstonu se zdálo, že se to celé dostává mimo kontrolu, co se technické otevřenosti týče. Všechny týmy kromě Williamsu souhlasily s opuštěním KERS. Na konci minulého roku s tím souhlasily všechny týmy kromě BMW a my jsme k tomu vždy přistupovali flexibilně. Při těchto dvou příležitostech jsme byli připraveni se ho zbavit," vysvětlil Whitmarsh.

Podle McLarenu utratila formule 1 za vývoj KERS již tolik peněz, že by s ním měla dále pokračovat. Ale jelikož je většina týmů proti, McLaren se jim podřídil a souhlasil s vyřazením KERS v příští sezóně.

Whitmarsh dodal, že McLaren a Mercedes vložily do KERS velké úsilí a finanční prostředky, které se mohly projevit pozitivně v jiných vývojových oblastech vozu. Naznačil tak stejně jako nedávno Ferrari, že vývoj KERS stál tým určitou část konkurenceschopnosti na trati.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A