McLaren: Pro rozvoj KERS ve formuli 1 chybí vhodná pravidla

MP4-24 kvůli tomuto systému utrpělo podobně jako F60.
Systémy na rekuperaci kinetické energie v letošní sezóně ve formuli 1 s největší pravděpodobností skončí a u McLarenu tvrdí, že je to z důvodu nepříznivých pravidel. KERS se současnými technickými regulemi vůz prostě zpomaluje.

"Pravidla jsou neuvěřitelně volná a náročná, protože vyvinout KERS v rámci váhových a objemových omezení formule 1, při dodržení omezení výkonu a energie, je velmi těžké, pokud při tom chcete získat na výkonnosti," řekl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.

FIA ve snaze zachránit KERS navýšila pro příští rok povinnou minimální hmotnost vozů, ale to bylo v pravidlech, která se nakonec stala předmětem velkého sporu. Zatím není zřejmé, jestli tato změna zůstane i v definitivní verzi pravidel, ale je to nepravděpodobné, protože se týmy už stejně dohodly na nepoužívání KERS v roce 2010. Snažily se o to již dříve, ale vždy se jeden z nich postavil proti.

"Koncept KERS byl pro formuli 1 asi správný, ale před dvěma roky v Silverstonu se zdálo, že se to celé dostává mimo kontrolu, co se technické otevřenosti týče. Všechny týmy kromě Williamsu souhlasily s opuštěním KERS. Na konci minulého roku s tím souhlasily všechny týmy kromě BMW a my jsme k tomu vždy přistupovali flexibilně. Při těchto dvou příležitostech jsme byli připraveni se ho zbavit," vysvětlil Whitmarsh.

Podle McLarenu utratila formule 1 za vývoj KERS již tolik peněz, že by s ním měla dále pokračovat. Ale jelikož je většina týmů proti, McLaren se jim podřídil a souhlasil s vyřazením KERS v příští sezóně.

Whitmarsh dodal, že McLaren a Mercedes vložily do KERS velké úsilí a finanční prostředky, které se mohly projevit pozitivně v jiných vývojových oblastech vozu. Naznačil tak stejně jako nedávno Ferrari, že vývoj KERS stál tým určitou část konkurenceschopnosti na trati.
Další článek: Mosley ustoupil do ústraní, FIA hledá jeho nástupce

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10