McLaren: Pro rozvoj KERS ve formuli 1 chybí vhodná pravidla

MP4-24 kvůli tomuto systému utrpělo podobně jako F60.
Systémy na rekuperaci kinetické energie v letošní sezóně ve formuli 1 s největší pravděpodobností skončí a u McLarenu tvrdí, že je to z důvodu nepříznivých pravidel. KERS se současnými technickými regulemi vůz prostě zpomaluje.

"Pravidla jsou neuvěřitelně volná a náročná, protože vyvinout KERS v rámci váhových a objemových omezení formule 1, při dodržení omezení výkonu a energie, je velmi těžké, pokud při tom chcete získat na výkonnosti," řekl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.

FIA ve snaze zachránit KERS navýšila pro příští rok povinnou minimální hmotnost vozů, ale to bylo v pravidlech, která se nakonec stala předmětem velkého sporu. Zatím není zřejmé, jestli tato změna zůstane i v definitivní verzi pravidel, ale je to nepravděpodobné, protože se týmy už stejně dohodly na nepoužívání KERS v roce 2010. Snažily se o to již dříve, ale vždy se jeden z nich postavil proti.

"Koncept KERS byl pro formuli 1 asi správný, ale před dvěma roky v Silverstonu se zdálo, že se to celé dostává mimo kontrolu, co se technické otevřenosti týče. Všechny týmy kromě Williamsu souhlasily s opuštěním KERS. Na konci minulého roku s tím souhlasily všechny týmy kromě BMW a my jsme k tomu vždy přistupovali flexibilně. Při těchto dvou příležitostech jsme byli připraveni se ho zbavit," vysvětlil Whitmarsh.

Podle McLarenu utratila formule 1 za vývoj KERS již tolik peněz, že by s ním měla dále pokračovat. Ale jelikož je většina týmů proti, McLaren se jim podřídil a souhlasil s vyřazením KERS v příští sezóně.

Whitmarsh dodal, že McLaren a Mercedes vložily do KERS velké úsilí a finanční prostředky, které se mohly projevit pozitivně v jiných vývojových oblastech vozu. Naznačil tak stejně jako nedávno Ferrari, že vývoj KERS stál tým určitou část konkurenceschopnosti na trati.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A