McLaren přiznal chyby v závěrečném závodě o titul 2008

Byl příliš opatrný a dnes radí Buttonovi, jak na to.

McLaren ústy svého šéfa Martina Whitmarshe přiznal, že tým se v loňském boji o titul dopustil několika drobných chyb. Tou hlavní byl až příliš defenzivní přístup k závodu.

Hamiltonovi v loňském roce stačilo dojet na pátém místě, ale déšť ke konci závodu způsobil, že se nejprve propadl za Sebastiana Vettela na Toro Rosso a pak Tima Glocka, který v závěru narozdíl od ostatních riskoval dojezd do cíle na pneumatikách do sucha. Hamilton Glocka předjel jen několik set metrů před cílem a získal titul nejtěsnějším možným rozdílem.

McLaren pak čelil kritice, že příliš opatrným přístupem málem přišel o titul a že mu pomohlo štěstí. Tehdejší šéf Ron Dennis ale vždy tvrdil, že měl tým situaci vždy pod kontrolou včetně Glocka. Ostatní členové stáje ale ještě po závodě přiznali, že McLaren měl ohromné štěstí. A před letošní Velkou Cenou Brazílie to potvrdil i Martin Whitmarsh.

"Loni jsme zvolili defenzivní strategii a to se obrátilo v pro nás velmi obtížný závod," řekl novinářům Whitmarsh. "Samozřejmě není nutné vyjet na trať a vyhrát, ale budete-li příliš opatrní, ovlivní to váš styl a rytmus."

Whitmarsh přitom přiznal, že v roce 2007 byl Lewis Hamilton naopak příliš agresivní. Tehdy v posledních dvou závodech přišel o náskok 17 bodů a titul získal Kimi Räikkönen.

"Jeli jsme naplno, když jsme nemuseli. Lewis byl v týmu nováčkem," řekl Whitmarsh. "Měli jsme jej lépe vést. Po tom, co se stalo, jsme o rok později byli pod enormním tlakem. Asi větším než je dnes Jenson Button. Ale pravdou asi bude, že [Brawn] nemůže být příliš opatrný. Musí jet závod jako každý jiný, má slušný bodový náskok. Je zřejmé, že je pod velkým tlakem, ale nesmí být příliš opatrný."

Felipe Massa, který se od své těžké havárie v Maďarsku poprvé objevil v dějišti velké ceny formule 1, poradil Buttonovi, aby se neohlížel na ostatní a snažil se dojet pro maximum možných bodů.

"Musí se pokusit o to nejlepší, nešťouchat do jiných aut, nebýt příliš agresivní při předjíždění, ale musí jet rychle. Jinak jej jiní dojedou a pokusí se o předjetí."

Další článek: McLaren mlčením o novém jezdeckém složení chrání Kovalainena