McLaren přestal vyvíjet letošní auto už v létě, přesto se zlepšil

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh prozradil, že letošní špatný monopost přestal jeho tým vyvíjet relativně brzy, což mělo za následek opačné dopady, než když na něm pracoval.
McLaren přestal vyvíjet letošní auto už v létě, přesto se zlepšil

Do letošní sezóny vstoupil McLaren s nevydařeným autem a situaci si ještě sám zhoršil. "V Melbourne jsme se dostali do strašné pozice, protože jsme v panice ladili světlou výšku vozu na hrbolaté trati a vydali se špatným směrem," vysvětloval Whitmarsh Autosportu.

"Vzali jsme auto, které nebylo dost dobré, a podle mě ho ještě zhoršili, abych byl na toto téma upřímný. Ztráceli jsme a teď jsme soustředění na další roky. To, co jsme mohli letos udělat, mělo své hranice."

Paradoxem je, že když tým přestal v létě auto vyvíjet, začal se pomalu posouvat vpřed. "Když vynecháme Red Bull, postoupili jsme vpřed. V posledních čtyřech až pěti závodech jsme závodili s Ferrari, Mercedesem a Lotusem."

"Takže jsme se relativně zlepšili, ale na autě jsme tři nebo čtyři měsíce nedělali nic zásadního, jen jsme v prvních trénincích experimentovali, a z toho jsme vycházeli."

Šéf wokingské stáje se také ještě jednou vrátil k důvodům, které McLaren vedly ke stavbě zcela nového vozu pro letošní sezónu místo ladění vítězného monopostu z roku 2012.

"Loni jsme hodnotili náš vývoj, měli jsme slušné auto, ale pak přestalo reagovat na vývoj (v polovině roku). Každý týden přidáváte 1,5 až 2 body přítlaku, a když se vám to šest týdnů nedaří, začnete mít starosti."

"Bylo to asi v tu dobu, kdy si tým inženýrů pomyslel, že náš pokrok stagnuje a že je třeba se z toho dostat změnou."

Další článek: Schumacherův stav zůstává vážný

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)