McLaren přestal pracovat na systému pro změnu světlé výšky

Na základě vyjasnění postoje FIA k systémům aktivního zavěšení se McLaren rozhodl pozastavit práce na systému, který v této oblasti vyvíjel inspirován vlastnostmi vozu Red Bull.

"V uplynulých měsících jsme zaregistrovali odlišný přístup k této oblasti, který jsme nepovažovali za typickou interpretaci, a reagovali jsme na něj," řekl šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe. "Teď, když FIA zaujala čerstvý postoj a vymezila odlišnou linii, která je podle nás blíž té historické, reagujeme znovu, takže jsme museli změnit některé věci, na kterých pracujeme. V podstatě jsme pracovali na určitém systému a tu práci jsme pozastavili."

Diskuze na téma aktivních zavěšení kol, která dokáží automaticky upravovat světlou výšku vozu, vyvolaly schopnosti monopostu RB6. Ten jen málo podléhá vlivům zátěže palivem, v kvalifikaci i závodě dokáže jezdit posazený nízko. McLaren prostřednictvím Martina Whitmarshe před časem oznámil, že v Číně nasadí svůj vlastní systém pracující se světlou výškou. FIA ale vydala prohlášení, v kterém týmy varovala před použitím systémů nebo procedur, které by měnily světlou výšku vozu mezi kvalifikací a závodem.

Lowe dále prozradil, že McLaren nevěnuje zvláštní pozornost ani svému systému zadního křídla (F-potrubí). Potenciál této inovace podle svého názoru tým už využil a nedomnívá se, že by bylo možné dosáhnout větších přínosů. Stále je ale díky němu ve výhodě, protože nikdo z konkurentů podobný systém do závodů ještě nenasadil.

Doporučujeme

Články odjinud