McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

I když technické regule pro sezónu 2011 opět o trochu víc svážou inženýrům ruce, stále bude možné přicházet s řešeními, která zajistí mírný náskok před konkurencí.

"Určitě," odpověděl šéfinženýr McLarenu Tim Goss na otázku Autosportu, zda je v roce 2011 prostor pro technické inovace. "Je to dobré a je příjemné, že tu jsou pořád ty mezery. V pravidlech je vždy prostor pro inovace a o ně jde při stavbě mistrovských vozů."

McLaren se v oblasti inovací letos proslavil tak zvaným F-potrubím, což bylo zařízení, které snižovalo odpor vzduchu zadního přítlačného křídla, a zvyšovalo tak maximální rychlost. Unikátní bylo díky tomu, že nemělo žádné mechanické pohyblivé části, jako klapka pro regulaci toku vzduchu na zadní křídlo sloužila část jezdcova těla.

"Bylo to šedé místo v pravidlech a my jsme je museli pořádně probádat," uvedl Goss k průduchu na zadním křídle. "Charliemu (Whitingovi) a FIA patří uznání za to, že od toho nedali ruce pryč. Vyslechli si argumenty, nechali se přesvědčit a nechali nás v tom pokračovat. Než jsme s tím začali závodit, věděli o tom vše."

F-potrubí McLarenu si nakonec odneslo cenu Autosportu pro technickou inovaci roku. Goss přiznal, že si vyžádalo obrovské množství práce a přesvědčování ostatních lidí v týmu, že je to užitečné a realizovatelné řešení. "Pro aerodynamika je snadné dostat nápad, ale potřebujete, aby vám všichni v rámci organizace věřili, protože dostat něco takového na vůz stojí stovky tisíc liber," potvrdil šéf aerodynamiky McLarenu Doug McKiernan.

Doporučujeme

Články odjinud