McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

I když technické regule pro sezónu 2011 opět o trochu víc svážou inženýrům ruce, stále bude možné přicházet s řešeními, která zajistí mírný náskok před konkurencí.
McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

"Určitě," odpověděl šéfinženýr McLarenu Tim Goss na otázku Autosportu, zda je v roce 2011 prostor pro technické inovace. "Je to dobré a je příjemné, že tu jsou pořád ty mezery. V pravidlech je vždy prostor pro inovace a o ně jde při stavbě mistrovských vozů."

McLaren se v oblasti inovací letos proslavil tak zvaným F-potrubím, což bylo zařízení, které snižovalo odpor vzduchu zadního přítlačného křídla, a zvyšovalo tak maximální rychlost. Unikátní bylo díky tomu, že nemělo žádné mechanické pohyblivé části, jako klapka pro regulaci toku vzduchu na zadní křídlo sloužila část jezdcova těla.

"Bylo to šedé místo v pravidlech a my jsme je museli pořádně probádat," uvedl Goss k průduchu na zadním křídle. "Charliemu (Whitingovi) a FIA patří uznání za to, že od toho nedali ruce pryč. Vyslechli si argumenty, nechali se přesvědčit a nechali nás v tom pokračovat. Než jsme s tím začali závodit, věděli o tom vše."

F-potrubí McLarenu si nakonec odneslo cenu Autosportu pro technickou inovaci roku. Goss přiznal, že si vyžádalo obrovské množství práce a přesvědčování ostatních lidí v týmu, že je to užitečné a realizovatelné řešení. "Pro aerodynamika je snadné dostat nápad, ale potřebujete, aby vám všichni v rámci organizace věřili, protože dostat něco takového na vůz stojí stovky tisíc liber," potvrdil šéf aerodynamiky McLarenu Doug McKiernan.

Diskuze (35) Další článek: Zbitý Ecclestone neztratil smysl pro humor, využil ho v reklamě
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10