McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

I když technické regule pro sezónu 2011 opět o trochu víc svážou inženýrům ruce, stále bude možné přicházet s řešeními, která zajistí mírný náskok před konkurencí.
McLaren: Pravidla stále nabízejí prostor pro inovace jako bylo F-potrubí

"Určitě," odpověděl šéfinženýr McLarenu Tim Goss na otázku Autosportu, zda je v roce 2011 prostor pro technické inovace. "Je to dobré a je příjemné, že tu jsou pořád ty mezery. V pravidlech je vždy prostor pro inovace a o ně jde při stavbě mistrovských vozů."

McLaren se v oblasti inovací letos proslavil tak zvaným F-potrubím, což bylo zařízení, které snižovalo odpor vzduchu zadního přítlačného křídla, a zvyšovalo tak maximální rychlost. Unikátní bylo díky tomu, že nemělo žádné mechanické pohyblivé části, jako klapka pro regulaci toku vzduchu na zadní křídlo sloužila část jezdcova těla.

"Bylo to šedé místo v pravidlech a my jsme je museli pořádně probádat," uvedl Goss k průduchu na zadním křídle. "Charliemu (Whitingovi) a FIA patří uznání za to, že od toho nedali ruce pryč. Vyslechli si argumenty, nechali se přesvědčit a nechali nás v tom pokračovat. Než jsme s tím začali závodit, věděli o tom vše."

F-potrubí McLarenu si nakonec odneslo cenu Autosportu pro technickou inovaci roku. Goss přiznal, že si vyžádalo obrovské množství práce a přesvědčování ostatních lidí v týmu, že je to užitečné a realizovatelné řešení. "Pro aerodynamika je snadné dostat nápad, ale potřebujete, aby vám všichni v rámci organizace věřili, protože dostat něco takového na vůz stojí stovky tisíc liber," potvrdil šéf aerodynamiky McLarenu Doug McKiernan.

Další článek: Zbitý Ecclestone neztratil smysl pro humor, využil ho v reklamě

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.