McLaren hodlá postavit ve své továrně ve Wokingu nový aerodynamický tunel.
McLaren letos zaznamenal zlepšení, což dokazují i výsledky francouzské kvalifikace, ale stále není tam, kde by chtěl být.
Nový ředitel Andreas Seidl se už v továrně rozkoukal a analyzoval, jaká zlepšení musí tým udělat. Výsledkem je stavba nového aerodynamického tunelu.
Nový tunel nahradí ten starý. Jakmile bude hotový, přestane McLaren používat zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem.
„Těch 1,5 sekundy, nebo ještě více v závislosti na okruhu, které nám chybí na auto top týmů, je prostě o aerodynamice,“ řekl Seidl.
„Pracujeme na tom v továrně ve dne v noci, snažíme se také nastavit auto ve správném okně, abychom použili přítlak, který jsme vyvinuli v aerodynamickém tunelu. Je to hlavní oblast, na které pracujeme.“
Podle Seidla je absence vlastního tunelu jedním z největších deficitů. V roce 2021 vstoupí v platnost nová pravidla, která využívání tunelů zřejmě ještě více omezí, ale podle Seidla ho tým využije také k dalším aktivitám skupiny.
McLaren očekává, že výstavba tunelu potrvá dva roky. Vozy pro roky 2020 a 2021 tak bude tým vyvíjet ještě v Kolíně.
Foto: Getty Images / Dan Istitene