Skončily předsezónní testy a pokud bychom je měli hodnotit jen podle časů na kolo, vyšly nejlépe týmu McLaren. MP4-25 byl nejrychlejší ve třech ze čtyř možných případů.
Nejdůležitější je pro tým z Wokingu samozřejmě výsledek z Barcelony, a to z několika důvodů. Trať představuje tu nejnáročnější zkoušku pro vozy, jednalo se o poslední testy a poslední den všechny top stáje uskutečnily simulaci kvalifikace.
Ale McLaren byl celkově nejrychlejší i v obou testech v Jerezu, které předcházely Barceloně. Pouze v úvodním testu ve Valencii bylo nejrychlejší Ferrari.
Před začátkem sezóny je však v souvislosti s testy třeba připomenout dvě věci. Za prvé, většina týmů nasadí v Bahrajnu další úpravy svých vozů, což může rozložením sil znovu zamíchat. A za druhé, což je ještě důležitější, letos platí zákaz tankování v závodech, takže konzistence v dlouhých jízdách a spolupráce vozu s pneumatikami se stávají ještě důležitější než v minulosti.
Váha vozů se v průběhu závodu bude snižovat, rozdíl mezi startem a cílem bude zhruba 160 kg. To znamená nemalé nároky na vyvážené chování monopostů ve významně se měnících podmínkách. A v této oblasti, o níž následující výsledkové listiny nevypovídají téměř nic, leží klíč k úspěchům v letošních Grand Prix.
Kombinované časy testů v Barceloně
P. |
Jezdec |
Tým |
Nej. čas |
Kola |
25. 2. |
26. 2. |
27. 2. |
28. 2. |
1. |
Hamilton |
McLaren |
1:20,472 |
227 |
- |
1:22,152 |
- |
1:20,472 |
2. |
Webber |
Red Bull |
1:20,496 |
168 |
1:21,487 |
- |
- |
1:20,496 |
3. |
Massa |
Ferrari |
1:20,539 |
228 |
- |
- |
1:22,344 |
1:20,539 |
4. |
Sutil |
Force India |
1:20,611 |
160 |
- |
- |
1:22,606 |
1:20,611 |
5. |
Hülkenberg |
Williams |
1:20,614 |
180 |
1:22,407 |
1:20,614 |
- |
- |
6. |
Alonso |
Ferrari |
1:20,637 |
208 |
1:24,170 |
1:20,637 |
- |
- |
7. |
Vettel |
Red Bull |
1:20,667 |
252 |
- |
1:21,258 |
1:23,123 |
1:20,667 |
8. |
Rosberg |
Mercedes |
1:20,686 |
235 |
1:22,514 |
- |
1:20,686 |
- |
9. |
Schumacher |
Mercedes |
1:20,745 |
207 |
- |
1:21,689 |
- |
1:20,745 |
10. |
Barrichello |
Williams |
1:20,870 |
184 |
- |
- |
1:21,975 |
1:20,870 |
11. |
Kobajaši |
Sauber |
1:20,911 |
172 |
- |
- |
1:26,216 |
1:20,911 |
12. |
De la Rosa |
Sauber |
1:20,973 |
187 |
1:23,144 |
1:20,973 |
- |
- |
13. |
Liuzzi |
Force India |
1:21,056 |
154 |
1:24,064 |
1:21,056 |
- |
- |
14. |
Buemi |
Toro Rosso |
1:21,413 |
193 |
- |
- |
1:21,413 |
1:22,135 |
15. |
Button |
McLaren |
1:21,450 |
205 |
1:23,452 |
- |
1:21,450 |
- |
16. |
Alguersuari |
Toro Rosso |
1:21,571 |
215 |
1:24,869 |
1:21,571 |
- |
- |
17. |
Petrov |
Renault |
1:22,523 |
141 |
1:24,173 |
- |
1:22,523 |
- |
18. |
Kubica |
Renault |
1:23,175 |
159 |
- |
1:24,912 |
- |
1:23,175 |
19. |
Trulli |
Lotus |
1:25,059 |
172 |
- |
1:25,524 |
1:25,059 |
- |
20. |
Kovalainen |
Lotus |
1:25,251 |
65 |
- |
- |
- |
1:25,251 |
21. |
Glock |
Virgin |
1:25,942 |
83 |
- |
1:25,942 |
1:26,305 |
- |
22. |
Di Grassi |
Virgin |
1:26,160 |
78 |
1:27,057 |
- |
- |
1:26,160 |
23. |
Fauzy |
Lotus |
1:28,002 |
76 |
1:28,002 |
- |
- |
- |
Počet odjetých kol v Barceloně podle týmů
P. |
Tým |
Kola |
1. |
Mercedes |
442 |
2. |
Ferrari |
436 |
3. |
McLaren |
432 |
4. |
Red Bull |
420 |
5. |
Toro Rosso |
408 |
6. |
Williams |
364 |
7. |
Sauber |
359 |
8. |
Force India |
314 |
9. |
Lotus |
313 |
10. |
Renault |
300 |
11. |
Virgin |
161 |