McLaren: Nikdo nebude dominovat. Bohužel ani my

Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh potvrdil obecnou předpověď, že startovní pole bude letos vyrovnanější než v uplynulých letech. Wokingská stáj by přitom měla patřit na přední pozice.
McLaren: Nikdo nebude dominovat. Bohužel ani my

Po předsezónních testech patří McLaren mezi největší favority úvodu sezóny. "Měli jsme lepší zimu než loni," hodnotil Whitmarsh. "Loni jsme do australského závodu šli s tím, že jsme do té doby neodjeli závodní vzdálenost a že jsme byli v zimě působivě nekonkurenceschopní. Teď se domníváme, že konkurenceschopní jsme."

"Špatná zpráva je, že to nevypadá, že budeme dominovat. Dobrá zpráva je, pro nás i pro tento sport, že podle všeho nebude dominovat ani nikdo jiný. Všichni víme a říkáme, že v tuhle roční dobu jsou možnosti hodnocení ovlivněny množstvím paliva, pneumatikami a testovacími programy. Ale dlouhé jízdy a závodní simulace jsou lepší indikací a na jejich základě se domníváme, že jsme konkurenceschopní."

Whitmarsh potvrdil slova Lewise Hamiltona, který nedávno prozradil, že v testech jezdil pořád s větším množstvím paliva. "Je možné, že někdo mlžil ještě víc než my, ale myslím, že my a Red Bull jsme neodjeli jedinou pořádnou kvalifikační simulaci," odhalil Whitmarsh. "Předpokládám, že některé jiné týmy jezdily s menším množstvím paliva než my, ale nikdy nevíte."

Stejně jako Red Bull nasadil i McLaren větší balík úprav na poslední dva dny testů v Barceloně. Skutečnost, že fungoval podle očekávání, mu dodala další povzbuzení. "Myslím, že díky spolehlivosti, rozumné konkurenceschopnosti a vozu, který pozitivně a podle očekávání reaguje na změny, se můžeme domnívat, že budeme letos konkurenceschopní."

"K tomu se přidává silný tým a dva velmi hladoví, soutěživí a rychlí závodní jezdci, takže bychom měli očekávat, že letos vyhrajeme závody. A pokud jich dokážeme vyhrát dost, tak snad získáme i oba šampionáty."

Šéf McLarenu nepochybuje, že oba jezdci budou podávat dobré výkony. Lewis Hamilton je podle něj po loňských problémech znovu maximálně soustředěný na závodění.

Další článek: Podle simulací by měl Albert Park Lotusu E20 vyhovovat