McLaren nestihl u FIA otestovat nové přední křídlo, proto ho nepoužil

McLaren nestihl na zařízení FIA otestovat pružnost nového předního křídla, které dorazilo na okruh až v pátek v noci, nechtěl riskovat případnou diskvalifikaci, a proto ho nakonec v Barceloně nenasadil.
McLaren nestihl u FIA otestovat nové přední křídlo, proto ho nepoužil

McLarenu se v úvodu sezony nedaří. Do Barcelony přivezl několik vylepšení svého letošního monopostu MP4-28, ne všechna ale nakonec skutečně nasadil. Tým z Wokingu se nakonec rozhodl nepoužít novou specifikaci předního křídla, která se dostala na okruh až v noci a neměla možnost podstoupit na zkušebním zařízení FIA test pružnosti. McLaren nechtěl křídla využit bez zkoušky a riskovat tak diskvalifikaci.

"Bylo to velmi těsné. Nemohli jsme si ověřit, jestli splňují pravidla, tak jsme se rozhodli je nenasadit," vysvětlil šéf týmu Martin Whitmarsh.

McLaren doufal, že se mu podaří křídla na testovacím zařízení FIA vyzkoušet před sobotním volným tréninkem, ale nebyla příležitost. Tým sice provedl test v továrně, ale to podle Whitmarshe nestačí.

"My i další týmy testují díly, než se objeví na okruhu, ale tolerance tuhosti a rozměrů jsou velmi těsné. Každý dělá svá vlastní měření, nicméně klíčové díly každý zkouší na vybavení FIA. Pokud to nemůžete udělat, podstupujete šílené riziko," uvedl šéf McLarenu. Ze vzniklé situace ale vžádném případě neviní Mezinárodní automobilovou federaci. "Doufali jsme, že bychom se mohli k zařízení dostat, ale na obranu FIA je třeba říct, že oni nemají povinnost nám to v sobotu brzy ráno umožnit, takže je nekritizujeme."

Bez nového předního křídla obsadil Sergio Pérez v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska devátou příčku, po penalizaci Felipeho Massy se posunul o místo dopředu, příslibem bylo sedmé místo ve druhé části kvalifikace, Jenson Button byl po potížích s vysokým tlakem pneumatik čtrnáctý.

Dosavadní potíže McLarenu částečně způsobil i fakt, že kvůli softwarové chybě získal McLaren ze simulací dle vyjádření týmu "příliš optimistická data". Na základě pozdější simulace měl McLaren před španělským závodním víkendem skromnější očekávání, přesto doufal v lepší výsledky. "Pokud chcete nějaká pozitiva, pak je to lepší korelace dat," vysvětlil Whitmarsh, ale uznal, že tým udělal menší pokrok, než by potřeboval.

Pro Velké ceny Monaka a Kanady plánuje další úpravy, jejichž základem bude balíček, který tým přivezl už do Španělska. V pátečních trénincích by mělo dojít k nasazení předních přítlačných křídel, zadních přítlačných křídel a modifikovaného zavěšení.

Další článek: Střed pole: Do elitní desítky se prosadil jen di Resta