McLaren neplánuje rozšířit výrobu motorů na jednotky pro F1

Tým McLaren je ve formuli 1 odběratelem motorů Mercedes, i když si pro svůj silniční vůz vyrábí vlastní agregát. Náklady na vývoj pohonné jednotky F1 by totiž byly příliš vysoké.
McLaren neplánuje rozšířit výrobu motorů na jednotky pro F1

Silniční MP4-12C se začal prodávat s motorem o objemu 3,8 litru, který vyvinul McLaren ve spolupráci se společností Ricardo. A jelikož v roce 2013 zavítají do formule 1 nové motory, nabízí se otázka, jestli by si McLaren nemohl vyvinout vlastní pohonnou jednotku i pro svůj monopost.

"Nic nevylučujeme, protože jsme ambiciózní tým," řekl šéf týmu Martin Whitmarsh pro magazín Motor Sport. "Formule 1 je třetí největší sport na světě a nejlepším prostředím pro prezentaci značek."

"Pokud mám být upřímný, nemáme v plánu stavět víc než 4500 motorů (pro MP4-12C) ročně. Když si srovnáte náklady (na motor F1) s těmi 4500 jednotkami, tak by to asi nebyl nejlepší obchodní model."

Whitmarsh ovšem uznal, že nová pravidla o motorech mají za úkol právě přilákat nové výrobce do formule 1. "Pokud se to nestane, jeden z hlavních cílů pravidel nebude splněn," dodal.

Šéf McLarenu se v rozhovoru vyjádřil také ke snahám zatraktivnit dění na trati. Podle něj leží klíč v samotných okruzích, které musí předjíždění umožnit. Spousta nových tratích byla vybudována, aniž by byl tento důležitý aspekt brán v potaz.

"Podívejte se na tratě na bývalých letištích, jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky a víc než jen jedna závodní stopa. Je na nich vidět, jak snadné to může být. Na druhé straně se dá nazvat promarněnou příležitostí, když máte jednu z nejdelších rovinek ve formuli 1 a na jejím konci je šikana s jedinou možnou závodní stopou," řekl v narážce na Abú Zabí.

"Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí nemá (Interlagos) dobré, ale závody tam jsou fantastické. Takže když začnete stavět něco nového v poušti bez zjevných omezení a finančních limitů, je škoda, že se nevydáváme tou snadnou cestou a nekopírujeme některé skvělé světové zatáčky."

Diskuze (129) Další článek: Lotus si vyzkouší Raziu a Valsecchiho, McLaren bude jezdit do soboty
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10