McLaren neplánuje rozšířit výrobu motorů na jednotky pro F1

Tým McLaren je ve formuli 1 odběratelem motorů Mercedes, i když si pro svůj silniční vůz vyrábí vlastní agregát. Náklady na vývoj pohonné jednotky F1 by totiž byly příliš vysoké.
McLaren neplánuje rozšířit výrobu motorů na jednotky pro F1

Silniční MP4-12C se začal prodávat s motorem o objemu 3,8 litru, který vyvinul McLaren ve spolupráci se společností Ricardo. A jelikož v roce 2013 zavítají do formule 1 nové motory, nabízí se otázka, jestli by si McLaren nemohl vyvinout vlastní pohonnou jednotku i pro svůj monopost.

"Nic nevylučujeme, protože jsme ambiciózní tým," řekl šéf týmu Martin Whitmarsh pro magazín Motor Sport. "Formule 1 je třetí největší sport na světě a nejlepším prostředím pro prezentaci značek."

"Pokud mám být upřímný, nemáme v plánu stavět víc než 4500 motorů (pro MP4-12C) ročně. Když si srovnáte náklady (na motor F1) s těmi 4500 jednotkami, tak by to asi nebyl nejlepší obchodní model."

Whitmarsh ovšem uznal, že nová pravidla o motorech mají za úkol právě přilákat nové výrobce do formule 1. "Pokud se to nestane, jeden z hlavních cílů pravidel nebude splněn," dodal.

Šéf McLarenu se v rozhovoru vyjádřil také ke snahám zatraktivnit dění na trati. Podle něj leží klíč v samotných okruzích, které musí předjíždění umožnit. Spousta nových tratích byla vybudována, aniž by byl tento důležitý aspekt brán v potaz.

"Podívejte se na tratě na bývalých letištích, jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky a víc než jen jedna závodní stopa. Je na nich vidět, jak snadné to může být. Na druhé straně se dá nazvat promarněnou příležitostí, když máte jednu z nejdelších rovinek ve formuli 1 a na jejím konci je šikana s jedinou možnou závodní stopou," řekl v narážce na Abú Zabí.

"Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí nemá (Interlagos) dobré, ale závody tam jsou fantastické. Takže když začnete stavět něco nového v poušti bez zjevných omezení a finančních limitů, je škoda, že se nevydáváme tou snadnou cestou a nekopírujeme některé skvělé světové zatáčky."

Diskuze (129) Další článek: Lotus si vyzkouší Raziu a Valsecchiho, McLaren bude jezdit do soboty
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10