Fernando Alonso vybojoval v kvalifikaci sedmé místo. Po penalizaci Ricciarda by měl odstartovat z šesté pozice.
Alonso skončil v kvalifikaci na sedmém místě a to přesto, že McLaren měl v kvalifikaci nejnižší rychlost ze všech týmů.
Jak na tom byl Alonso v sektorech? Na Interlagosu jsou sektory trochu nerovnoměrné. Prostřední je nejdelší, první a třetí jsou kratší (časově). Konkrétně nejrychlejší časy v sektorech byly 17,3 s, 34,7 s a 16,2 s.
V prvním sektoru s dlouhými rovinkami byl Alonso 10. Na Bottase ztratil 0,441 s a na Péreze 0,219 s.
Mexičana zmiňujeme záměrně, protože v celkovém čase to mezi ním a Alonsem bylo těsné. Pérez nakonec skončil celkově 0,019 s před Alonsem.
Druhý sektor s množstvím zatáček pro Alonsa dopadl lépe – zajel pátý nejlepší čas hned za Vettelem, Bottasem, Räikkönenem a Verstappenem. Na Vettela ztratil 0,517 s, což je více než v prvním sektoru, ale druhý sektor je časově nejdelší. Zatímco v prvním sektoru zajel Alonso 102,55 % nejlepšího času, ve druhém to bylo 101,49 %. Na Péreze získal ve druhém sektoru 0,337 s,
Poslední sektor začíná mezi 11. a 12. zatáčkou. Alonso v něm skončil až 14. se ztrátou 0,426 s na Bottase a 0,17 s na Péreze. Alonso zajel 102,62 % nejrychlejšího času.
Speed trap
P. |
Jezdec |
km/h |
1 |
Ocon |
332.7 |
2 |
Pérez |
332.5 |
3 |
Räikkönen |
332.3 |
4 |
Bottas |
330.9 |
5 |
Massa |
330.4 |
6 |
Vettel |
329.9 |
7 |
Stroll |
328.3 |
8 |
Grosjean |
326.3 |
9 |
Magnussen |
325.2 |
10 |
Ricciardo |
324.5 |
11 |
Verstappen |
323.7 |
12 |
Hamilton |
323.3 |
13 |
Gasly |
322.7 |
14 |
Hartley |
322.0 |
15 |
Wehrlein |
321.2 |
16 |
Ericsson |
320.9 |
17 |
Sainz |
320.2 |
18 |
Hülkenberg |
319.2 |
19 |
Alonso |
316.2 |
20 |
Vandoorne |
315.5 |
Foto: McLaren