O titulu mezi jezdci je rozhodnuto. V Poháru konstruktérů je to ale stále napínavé.
Max Verstappen využil hned první „mečbol“ a získal titul mistra světa. Na dalších pozicích ještě rozhodnuto není. Norris má náskok 21 bodů na Leclerca, který má už poměrně výrazný náskok na Piastriho. Do Rwandy na Galavečer FIA tak poletí zřejmě tito tři.
V Poháru konstruktérů je situace napínavější.
- McLaren: 608 bodů
- Ferrari: -24 bodů
- Red Bull: -53 bodů
Red Bull je také ve hře, ale jeho šance už jsou spíše menší – jednak kvůli bodové ztrátě a formě Péreze, ale také kvůli tomu, že v boji nemá jen jednoho soupeře. Muselo by se nedařit McLarenu i Ferrari.
V Kataru nás čeká víkend se sprintem, ve kterém může tým získat až 59 bodů. Po Kataru bude v Abú Dhabí k dispozici 44 bodů. Pokud by tak McLaren získal o 21 bodů více než Ferrari a ztratil maximálně 8 bodů ze svého náskoku na Red Bull, získá titul.
Mimochodem... McLarenu může stačit v Kataru jen zisk 20 bodů na Ferrari. Pokud by došlo po Abú Dhabí k rovnosti bodů, rozhodne větší počet vítězství. Aktuálně mají oba týmy stejný počet vítězství – 5. Pokud by McLaren v Kataru vyhrál, tak ho může Ferrari v počtu vítězství jen vyrovnat. V takovém případě rozhodne vyšší počet druhých míst a tam jednoznačně vede McLaren (10:3).
Ferrari nemůže v Kataru titul získat. V nejlepším případě by se dostalo do vedení s náskokem 35 bodů.
McLaren má situaci ve svých rukou, i když trochu „odřených“. Pokud by totiž skutečně získal maximální počet bodů – 59 a jezdci Ferrari byli vždy za nimi (ve sprintu i závodě), tak bude mít McLaren náskok 45 bodů. Je to ale jen teorie. Maximum bodů je samozřejmě těžké získat.
Pokud McLaren titul letos získá, stane se tak poprvé od roku 1998.
Další pozice
Mercedes letos skončí čtvrtý.
Aston Martin ještě nemá páté místo jisté, ale má náskok 36 bodů, takže by se muselo stát něco mimořádného.
Na dalších místech je to napínavé. Haas se v Las Vegas dostal na šesté místo. Má 50 bodů a náskok 1 bod na Alpine a 4 body na RB.