McLaren měl ve Spa špatný den. Ricciardovi uškodil i nedostatek nových dílů

Jezdci McLarenu odjeli ze Spa bez bodu, což se ale nedá říct o Alpine, kde bodovali oba jezdci. Francouzi tak navýšili náskok na čtvrtém místě.
McLaren měl ve Spa špatný den. Ricciardovi uškodil i nedostatek nových dílů

Lando Norris byl jedním z jezdců, kteří nasadili nové komponenty pohonné jednotky. Do závodu startoval ze 17. místa a polepšil si o pět pozic. Ricciardo měl nadějnější startovní pozici – startoval sedmý, ale nakonec mu v cíli patřilo až 15. místo.

„Na Danielově straně jsme měli problém s nejnovějším zadním křídlem a pro tento víkend jsme měli pouze dvě,“ řekl Andreas Seidl, kterého cituje RaceFans.

„Museli jsme se vrátit ke staršímu zadnímu křídlu, což znamenalo o něco větší přítlak, a tedy o něco menší maximální rychlost, což nebylo to, s čím jsme chtěli jet.“

Podle Seidla to však nebyl nakonec až tak podstatné, protože McLaren na tom byl celkově špatně

„Za podmínek, které byly, jsme prostě neměli tempo. Bojovali jsme například s trakcí, zejména na výjezdu z první zatáčky. Proto jsme se nikdy nemohli posunout dopředu nebo získat pozici pro předjíždění – dokonce jsme několik pozic ztratili, když nás předjeli ostatní. Byl to pro nás zkrátka špatný den.“

Ricciardo řekl, že „nebyl rychlý na rovinkách“ poté, co kvůli „závadě“ nemohl použít zadní křídlo s nižším přítlakem.

„Museli jsme nasadit jiné křídlo, protože to naše ze závodní specifikace mělo menší problém. Věděli jsme, že nás na rovinkách poškodí právě vyšší přítlak,“ řekl Ricciardo.

Ricciardo se však domnívá, že to nebyla jen volba zadního křídla, která mu ve Spa ztížila předjíždění. „Nemyslím si, že jsem byl jediný, kdo měl problémy s předjížděním na rovinkách.“

„Měl jsem rychlost, kterou jsem mohl využít ve druhém sektoru. Ale pak v prvním a třetím jsem ani s DRS nemohl předjíždět. Byl to celkem dlouhý a frustrující závod, připadalo mi, že jsme jen čekali na chybu.“

„Řekl jsem do týmového rádia, že se samozřejmě snažím, ale pokud vepředu neudělají chybu, je předjetí doslova nemožné.“

„Letos je dobrá věc, že můžete závodit těsněji, ale špatná věc je, že efekt slipstreamu je menší. Na trati, jako je tahle, mi tak předjíždění připadalo složitější.“

Další článek: Ocon se před závodem sešel s Häkkinenem. Pak téměř zopakoval jeho legendární manévr

Témata článku: , , ,

Aktuality

10:30 | Kubica po přechodu Orlenu k AlphaTauri nejspíše končí ve F1. Nekončí ale v motorsportu. Bude jezdit pro tým WRT v letošní sezóně WEC v kategorii LMP2. Tým potvrdil také Louise Delétraze. Třetím jezdcem ve voze 41 bude Rui Andrade. 
20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února