Nejsilnějšími týmy se jeví Ferrari a BMW a Toyota.
McLaren má podle všeho problémy se stabilitou zadní části vozu. To má za následek rychlé opotřebení pneumatik a vozy týmu Lewise Hamiltona a Heikkiho Kovalainena nejsou tak rychlé jako ostatní konkurence.
Šéf skupiny McLaren Ron Dennis se snaží zakrýt současné problémy podobně jako když tvrdil, že na konci Velké ceny Brazílie 2008 měl jeho tým situaci plně pod kontrolou (ačkoli lidé pod ním přiznali, že McLaren měl pekelné štěstí). To ale neschová skutečnost, že zatímco při představení vozu se Ron Dennis chlubil, jak je jeho tým s vývojem napřed, v současné době zkouší jedno řešení za druhým.
Problémy McLarenu spočívají buď v zadním přítlačném křídle nebo v difuzoru. Ten svými vlastnostmi podobně jako zadní křídlo zajišťuje přítlak (tlačící auto k zemi) na zadní části vozu a tím větší schopnost projíždět zatáčky rychleji. Díky menší přilnavosti na zadních kolech, které jsou na poháněné nápravě, mohou jezdci McLarenu na výjezdu ze zatáček přidat plyn později než soupeři, což znamená ztrátu v čase na celé kolo.
Jelikož ale zadní část nefunguje korektně, smýká se a pneumatiky se rychle opotřebovávají. S letošním přechodem na slicky je v důsledku odstranění drážek nárůst mechanické přilnavosti na přední nápravě vyšší než na zadní (protože je přední pneu užší než zadní). S touto změnou se teď McLaren snaží vyrovnat. Že McLaren experimentuje se zadním křídlem neznamená, že je problém právě s ním. Alternativními řešení se McLaren může snažit vyřešit právě problémy s difuzorem.
Nejsilnějšími týmy se jeví Ferrari a BMW a Toyota také vypadá, že je ve výborné formě, alespoň během současných testů v Barceloně. Okruh Catalunya je již dlouhodobě známý tím, že svou charakteristikou odhalí slabiny vozu v oblasti stability a trakce.
Pro letošní rok byla výrazně pozměněna techniká pravidla. Ačkoli byl McLaren loni ve výborné formě, pro letošní rok začaly všechny týmy téměř od nuly.