Zadní křídlo McLarenu vzbudilo v Baku velkou pozornost.
Ferrari má údajně v Austinu nasadit nové přední křídlo. Podobně jako třeba Red Bull pracuje na flexibilnější verzi svého křídla, kterou už používají Mercedes a McLaren. První dva zmíněné týmy se na křídlo dotazovaly FIA a ta je zatím s řešením Mercedesu a McLarenu spokojena. A zde platí, že pokud to nemůžete zakázat, musíte to okopírovat.
Flexibilita předních křídel byla tématem v minulosti a je tématem také nyní. V Baku se ale pozornost zaměřila na zadní křídlo Oscara Piastriho.
Piastri se dostal po zastávkách v boxech před Leclerca, který se ho pak snažil polovinu závodu předjet. Nepodařilo se mu to ani přesto, že byl prakticky pořád v dosahu DRS a na cílové rovince byla DRS letos prodloužena o 100 metrů.
Na internetu se objevily záběry z onboard kamery na Piastriho voze, které ukazují, jak se náběžná hrana klapky DRS s rostoucí rychlostí naklání nahoru.
Funguje to vlastně podobně jako DRS, ale v tomto případě je vliv samozřejmě mnohem menší. Místo mechanismu DRS, kterému dává příkaz jezdec pomoci tlačítka a elektroniky, pracuje v tomto případě spíše profil křídla a deformace způsobena zatížením.
Výhoda je ale zřejmá. Snížení odporu vzduchu a tedy vyšší rychlost. Reálně ale bude vliv řešení relativně malý – může zvýšit rychlost vozu na rovince maximálně o nízké jednotky kilometrů za hodinu.
Může být podobné řešení (ne)legální? FIA měří flexibilitu zadních křídel stejně jako je tomu u předních křídel – pomoci statických zátěžových testů. Pokud je zde vše v pořádku, je křídlo oficiálně legální. FIA pochopitelně může zasáhnout pomoci změn pravidel nebo technické směrnice, pokud bude mít dojem, že se vývoj vydal směrem, který není v souladu s duchem pravidel.
Od roku 2021 se využívají také „terčíky“. Na zadním křídle je 12 nálepek ve tvaru kruhu, kterými lze sledovat pohyb zadního křídla a jednotlivých prvků.