McLaren: Kimi je skvělý jezdec a určitě by chtěl porazit Ferrari

Návrat ztraceného syna představuje lákavý scénář.
Po potvrzení příchodu Fernanda Alonsa do Maranella se čeká, co bude s Kimim Räikkönenem. Laická i odborná veřejnost je většinou nakloněna jeho návratu do McLarenu, přičemž tým se netají tím, že si svého bývalého jezdce váží. Podle Martina Whitmarshe by byl Fin užitečný nejen v boji s Ferrari.

"Kimi je fantastický jezdec, mám ho rád a znám ho dobře," řekl šéf týmu McLaren Whitmarsh. "Byl v našem týmu pět let. Je rychlý, má nasazení a myslím, že by byl velmi odhodlaný v budoucnu porazit Ferrari, jak ho znám."

"To všechno je na Kimim atraktivní. A není to intrikář. Je naprosto přímočarý. U Kimiho platí, že to, co vidíte, to také dostanete. A navíc všichni ví, že je to vítězný jezdec. Myslím, že po technické stránce je podceňován. Je to velmi dobrý závodní jezdec a myslím, že by do tohoto týmu dobře zapadl, pokud bychom se vydali touto cestou."

Pokud by se měl Räikkönen vrátit do McLarenu, místo by mu musel uvolnit krajan Kovalainen. Tým zatím o ničem nerozhodl a podporu mají do konce sezóny současní jezdci.

"Jezdecké složení jsme zatím neurčili a ani na to nemáme vymezený časový plán. Teď víme, jaké jezdce bude mít Ferrari a že ostatní jsou k dispozici," uvedl Whitmarsh.

"Heikkimu se snažíme nabídnout co nejlepší podmínky pro práci. Heikki má velké nasazení a je to velmi příjemný člověk. Chtěli bychom, aby ve zbytku sezóny získal dobré výsledky. Na to jsme v tuto chvíli zaměření a ne na oznámení jezdeckého složení."

Räikkönen prohlásil, že ve formuli 1 zůstane, jen když bude moci závodit pro konkurenceschopný tým. Tím by McLaren měl v příštím roce být. Dokázal již na letošním voze, že novým pravidlům porozuměl a Martin Whitmarsh je přesvědčený, že MP4-25 bude rychlý.

"Vůz (pro příští rok) je ve velmi pokročilé fázi vývoje," řekl. "Aerodynamicky je na tom už lépe než letošní vůz, protože jsme mohli pracovat v rámci pravidel tak, jak jsou v současnosti interpretována. Takže si dokážete představit, že je na voze relativně extrémní systém dvojitého difuzoru, je to dost radikální změna ve srovnání s letošním autem."

"Všechny zdroje pro vývoj využíváme pro tento projekt a vypadá to velmi dobře. Příští rok budeme mít velmi konkurenceschopný vůz. Upřímně, pokud by to tak být nemělo, šampionát se nedá vyhrát s formou, jakou jsme měli letos."
Další článek: Stáhněte si nové číslo F1magu s přehledem jezdeckých přestupů