Letošní zima byl z pohledu výsledků tak těžko čitelná, že je podle McLarenu nemožné cokoliv předpovídat ve vztahu k prvnímu závodu v Austrálii.
Předsezónní testy doprovázelo nepříznivé počasí, které se navíc hodně podepsalo na malé výdrži pneumatik. "V důsledku toho je každý, kdo říká, že ví, v jakém pořadí se vozy seřadí na startovním roštu v Albert Parku v neděli 17. března, výjimečně schopný jasnovidec," zavtipkoval šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
"Ve skutečnosti si ani po kvalifikaci 16. března žádný šéf týmu nebude skutečně jistý závodní výkonností svého vozu ve vztahu k hlavní konkurenci, dokud nezavlaje šachovnicová vlajka a neskončí řeči."
Názor svého šéfa podpořil Jenson Button. "Nemyslím, že letos jakýkoliv tým skutečně ví, jak si stojí ve srovnání s ostatními. Byla to extrémně těžce čitelná zima, různá množství paliva a různé úrovně degradace pneumatik znamenají, že je těžké přesně předpovědět, kdo přijede do Austrálie s nejlepším vozem. Ale to k tomu patří."
Whitmarsh připomněl, že je MP4-28 v mnoha oblastech jiný než jeho předchůdce, takže se McLaren bude dál učit s ním pracovat. Cíle pro první závod proto zůstávají opatrné.
"Neustále a neúnavně pracujeme na tom, abychom zrychlili MP4-28, a já věřím, že do Austrálie přijedeme ve slušné formě. Nicméně my u McLarenu nikdy nepodceňujeme konkurenci a určitě ji nepodceňujeme ani teď. Do Melbourne letíme odhodlaní dosáhnout dobrého výsledku a získat body, které položí základ pro boj o jezdecký a konstruktérský titul."