Pokud příští rok skutečně bude 22 závodů, McLaren proti tomu protestovat nebude. Považoval by to za novou výzvu, kterou je třeba zvládnout.
FIA schválila provizorní kalendář 2014 s 22 Grand Prix minulý týden, což by znamenalo překonání dosavadního rekordu hned o dva závody. Týmy sice dlouho odmítaly víc než dvě desítky podniků za sezónu, ale časy se mění.
"Řekl bych, že možné je cokoliv, jen se musíme přizpůsobit, pokud to tak má být," řekl k potenciálně nejdelšímu kalendáři v historii formule 1 sportovní šéf McLarenu Sam Michael.
"Můžeme mít dva závody za sebou, a když to dokážete, tak co se týče logistiky a dopravy, zvládnete i tři závody za sebou. Takže co se týče vybavení, pokryjete to, ale vybavení a letadla se neunaví, lidé ano."
A právě nároky na zaměstnance jsou to, co týmy dříve odrazovalo od kývnutí na delší kalendář. Michael ale míní, že i to se dá vyřešit.
"Znamená to, že možná budete muset zvážit podpůrný tým, který by jezdil na Grand Prix zajišťovat přípravy," vysvětloval. "V současnosti můžete hodně využít svůj závodní tým pro přípravu garáže a dalších věcí."
"Pokud budeme mít tři závody v řadě, možná budete muset nasadit pár lidí, kteří pojedou a připraví zázemí, než dorazí závodní tým. Můžete se dostat do fáze, kdy budete mít oddělené skupiny lidí, které budou sloužit nebo dokonce pracovat na vozech, ale nemyslím, že bychom na tom byli už takhle."
Klíčové pro týmy je, že by každý další závod znamenal dodatečné příjmy, takže by neměl být problém pokrýt všechny potřeby. "Obavy nemám, je to o přizpůsobení formule 1 byznys požadavkům."
"Myslím, že náklady na využití lidí u McLarenu, a nemusí to být zrovna noví zaměstnanci, by byly zanedbatelné ve srovnání s příjmem z další Grand Prix," dodal Michael.