Inženýři McLarenu srovnali nastavení vozů Lewise Hamiltona a Jensona Buttona, aby zjistili, proč se daří jen jednomu jezdci. Myslí si, že odpovědi jsou blízko.
Buttonovi se po vítězství v Austrálii přestalo dařit a opakovaně přiznal, že neví, jak řešit své problémy s pneumatikami, které mu brání využívat potenciál auta. McLaren to po analýze už zřejmě ví.
"Oba jezdci mají stejné vozy a přístup ke stejným dílům," vysvětloval provozní šéf týmu Simon Roberts. "A i když si nastavení přizpůsobují svým jezdeckým stylům, co se týče výkonnosti auta a pneumatik, evidentně tu byly rozdíly. V továrně věnujeme hodně práce analýzám dat, abychom zkontrolovali, že je však tak, jak si myslíme."
"Jsme si celkem jistí, že s Jensonovým vozem není nic v nepořádku, ani nastavení není v zásadě špatné. Ale mezi vozy jsou subtilní rozdíly. Do Valencie jedeme s přesvědčením, že jsme je identifikovali. Myslím, že můžeme zvolit trochu jinou cestu, jak Jensonovi přizpůsobit auto pro kvalifikaci a závod."
Roberts však nechtěl přesně říct, jaké rozdíly mezi vozy tým objevil. "Nebudu zacházet do detailů, ale jsou velmi subtilní. Není to tak, že by měly zásadně jiné aerodynamické vyvážení nebo něco takového. Jde o detaily. U pneumatik letos vidíte, jak se týmy strefují do černého, nebo jak minou, a já myslím, že jsme nebyli daleko."
"S jeho nastavením určitě nebylo v zásadě nic špatného. Ale výkonnost evidentně nebyla maximální. Myslíme si, že jsme se přiblížili chápání celého problému. Jestli jsme ho rozlouskli, ukáže čas. Bylo to pro nás bolestivé, ale také zajímavé cvičení."
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery řekl, že jsou týmy obecně blízko porozumění pneumatikám. Roberts potvrdil, že McLaren hodně pokročil, ale na oslavy je podle něj ještě brzy.
"Myslím, že jsme se hodně naučili v Kanadě, ale jestli jsme to rozlouskli, to si netroufáme říct," řekl k práci s pneumatikami. "Pokud odjedeme Valencii na jednu zastávku, tak řeknu, že jsme odvedli vedli dobrou práci, ale bude to náročné. Všechny vozy jsou velmi konkurenceschopné a v dnešní době může malá chyba v kvalifikaci znamenat obrovský rozdíl."