V diskuzích o nových pohonných jednotkách, které do formule 1 přijdou za tři roky, se McLaren postavil za snížení objemu, přeplňování a systémy na rekuperaci kinetické energie.
"Co se týče roku 2013, myslím, že formule 1 musí jít dál a ukázat, že je v souladu s dobou, která je zaměřená na efektivní spotřebu paliva," řekl šéfinženýr McLarenu Tim Goss. "Plně podporujeme, co v tomto ohledu dělá Pracovní skupina pro motory a FOTA."
"Koncept atmosferického osmiválce o objemu 2,4 litru začíná být trochu zastaralý. Přechod na přeplňování a KERS je správná věc. Formule 1 se musí udržet na vrcholu motorsportu, takže potřebuje koncept motoru, který je spojený s vysokými výkony, ale také palivovou efektivitou. Celkově to jde správným směrem a my to podporujeme."
Systémy na rekuperaci kinetické energie by se mohly do formule 1 vrátit už v příštím roce, levné řešení nabízejí Ferrari, Renault a Flybrid. KERS chce brzy vrátit FIA. McLaren souhlasí, ale dodává, že je nutné rozhodnout rychle.
"Plně podporujeme, co v oblasti KERS dělá FOTA a FIA," uvedl Goss. "Zavést ho v příští sezóně, na to už začíná být trochu pozdě. Ale pracuje na tom hodně lidí. Chápeme potřebu KERS pro vznik vazby na silniční technologie a myslíme si, že je správné ho vrátit. Podřídíme se tomu, co rozhodnou FOTA a FIA."
Ve Wokingu nenamítají nic ani proti požadavkům Ferrari a Renaultu, aby se navýšila energie, s kterou KERS pracuje. "Je reálné udržet nízké náklady a zvýšit výkon. Důsledkem by pravděpodobně bylo, že by zařízení bylo o trochu větší a těžší. Mnoho vylepšení, která jsme na našem KERS loni provedli, se týkala zmenšování a zlepšování integrace do vozu, aby bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti."