McLaren byl šetrný k pneumatikám, chce z toho těžit v Malajsii

V Grand Prix Austrálie měl McLaren zřejmě nejmenší potíže s opotřebením pneumatik ze všech top týmů, což je slibná vlastnost MP4-26 pro další závody.
McLaren byl šetrný k pneumatikám, chce z toho těžit v Malajsii

Na startovní rošt v Albert Parku nastoupili všichni jezdci čtyř top týmů s měkkou směsí pneumatik a na trati do prvního přezutí vydrželi nejdéle piloti McLarenu. Přiblížil se jim v tomto ohledu jen Nico Rosberg, jenž přezouval stejně jako Lewis Hamilton v 16. kole, zatímco Jenson Button měnil poprvé obutí až v 19. kole.

Celý závod pak zvládl McLaren se dvěma zastávkami v boxech pro každého jezdce, zatímco Webber, Alonso a Massa museli ke svým mechanikům třikrát.

"Myslím, že jsme měli o trochu menší opotřebení pneumatik než Red Bull a Ferrari, a domnívám se, že i než většina rychlých vozů, s výjimkou Péreze," hodnotil šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Jak k tomu došlo, to nevím!"

"Ale je to povzbudivé, podle mě by to mohlo být důležitější například v Sepangu, který je na pneumatiky náročnější. Takže pokud tu (v Austrálii) museli někteří stavět třikrát a nám s přehledem stačily dvě zastávky, možná to bude výhoda."

McLaren v Melbourne všechny překvapil, protože se v testech trápil a najednou byl schopný bojovat o nejvyšší příčky. Zlepšení přišlo díky novým dílům, které připravil od posledních testů v Barceloně.

"Jestli během příštích 10 dnů uděláme stejný pokrok jako během posledních 10 dnů, bude to snadné, že?" vtipkoval Whitmarsh. "Tři desetiny (ztráty) nejsou maličkost, ale dá se to dohnat."

Whitmarsh přiznal, že tým pracoval na úpravách vozu v takovém shonu, že si teď musí v klidu sednout a analyzovat, jak se zlepšil. Pak rozhodne o postupu pro příští závod v Malajsii. Má ale důvody k optimismu.

"Víme, že úpravy, které jsme sem přivezli, byly celkem improvizované, takže se určitě můžeme ještě zlepšit, než přijedeme do Malajsie," uvedl Whitmarsh. "Sebastian (Vettel) a Adrian (Newey) odvádějí fantastickou práci, takže budeme muset tvrdě pracovat. Ale proto jsme tady. Myslím, že by šampionát mohl být skvělý."

"Ferrari a Mercedes podle všeho ztrácely, ale jsou to dva skvělé týmy, které mají potřebné znalosti a schopnosti. Loni jsme viděli Ferrari uskutečnit velký návrat. Tohle byl první závod, povzbudivý začátek, určitě ve srovnání se zimními testy! Uvidíme, jak se nám bude dařit ve zbytku sezóny."

Další článek: GP Austrálie 2011 - neděle

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10