McLaren hledá cesty, jak snížit emise CO2. Během GP USA proto na svůj vůz nasadí prvky, které budou vyrobeny z recyklovaného karbonu.
Formule 1 se zavázala, že v blízké budoucnosti dosáhne uhlíkové neutrality, což se týká i samotných týmů.
S novátorským řešením v tomto smyslu přichází McLaren, jehož vůz – konkrétně kokpit – bude během GP USA poprvé obsahovat prvky, které pochází z recyklovaného karbonu. Britská stáj se kvůli tomu spojila se společností V Carbon, jež se využitím takového materiálu zabývá.
Pokud se testované řešení osvědčí, má McLaren, který byl v 80. letech průkopníkem širšího využívání karbonu při stavbě vozu F1, v plánu do budoucna na recyklovaný karbon sázet ve vyšší míře.
„Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s firmou V Carbon a stát se lídrem v oblasti udržitelných materiálů,“ uvedl v tiskové zprávě provozní ředitel McLarenu Piers Thynne.
„Potenciální budoucí využití recyklovaných uhlíkových vláken je nesmírně zajímavé. Řešení společnosti V Carbon nabízí až 85 % původní pevnosti uhlíkových vláken, takže je dostatečně pevný pro nejrůznější aplikace v F1 i mimo ni. Budeme i nadále úzce spolupracovat s FIA, F1 a ostatními týmy, abychom pomohli urychlit změny v našem sportu,“ dodal Thynne.
Tým rovněž tvrdí, že využití recyklovaného karbonu vede ve srovnání se standardním řešením ke snížení emisí během životního cyklu o 90 %.