Honda se registrovala jako dodavatel pohonných jednotek pro rok 2026. Aktuálně ale nemá komu dodávat. Mohl by být zákazníkem opět McLaren?
Red Bull před pár dny potvrdil, že bude s Fordem spolupracovat na vývoji pohonné jednotky. FIA poté uveřejnila seznam výrobců, kteří v roce 2026 hodlají dodávat své pohonné jednotky týmům formule 1. Kromě těch současných je na seznamu Red Bull Ford, Audi a také Honda.
Dodavatelé v roce 2026
- Alpine Racing
- Audi
- Ferrari S.p.A.
- Honda Racing Corporation
- Mercedes-AMG High Performance Powertrains Ltd.
- Red Bull Ford
Japonci v podstatě patří mezi současné dodavatele, i když z F1 „odešli“. Stále vyrábí pohonné jednotky pro oba týmy Red Bullu a budou tak činit do konce sezóny 2025.
Poté ale budou bez zákazníka. Komu by mohli pohonné jednotky dodávat? První možnost je jednoduchá – nikomu. Honda se sice registrovala pro rok 2026, ale oficiálně návrat nepotvrdila.
Další možnost je složitější ale jasná – některému ze současných nebo nových týmů. Pokud se podíváme na startovní rošt, můžeme si samozřejmě škrtnout týmy, které jsou současně i výrobci. K nim můžeme zařadit také Alfu Romeo, ze které se stane Audi.
Zbývá Haas a zákaznici Mercedesu. Z nich se jako nejpravděpodobnější jeví McLaren. Tým z Wokingu má ambice a je otázkou, zda je bez vlastního motoru dokáže naplnit. S Hondou už má zkušenosti, i když ty jsou více než trpké. Dnes je ale jiná doba, Honda má na kontě tituly s Red Bullem a v roce 2026 to bude úplně nová kapitola.
První kontakt už proběhl
Podle webu The Race už první jednání mezi McLarenem a Hondou proběhlo. Vše je ale v počáteční fázi. Zatím jde spíše o oťukávání. Zak Brown zvažuje všechny možnosti – na výběr má teoreticky šest dodavatelů. Zavítat už měl prý také do továrny Red Bullu.
Je ale zřejmé, že když se Honda k účasti v roce 2026 registrovala, už věděla, že bude muset pro případný „návrat“ hledat nového partnera.
Vyloučit nelze ani to, že bude McLaren i po roce 2025 pokračovat s Mercedesem, který se mimochodem netají tím, že by počet zákazníků rád snížil. Nyní dodává Astonu Martin, McLarenu a Williamsu.
„S Mercedesem jsme velmi spokojeni,“ řekl Brown v listopadu loňského roku. Zatímco jeho předchůdce Ron Dennis byl přesvědčen, že bez vlastního motoru tým nevyhraje, Brown to vidí jinak – nebo to alespoň tvrdí.
„Jsem přesvědčen, že můžete vyhrát mistrovství světa se zákaznickým motorem. Být továrním týmem s pokročilými znalostmi, které získáte, má samozřejmě výhody. Máme dlouhodobou smlouvu s Mercedesem, jsme velmi spokojeni se spoluprací a ve skutečnosti netrávíme příliš mnoho času přemýšlením o roce 2026 a dále.“